Sponsored content

Element Logic installeert 's werelds eerste Pick-up Port
Element Logic installeert 's werelds eerste Pick-up Port

De gloednieuwe winkel van thansen in Kopenhagen, Denemarken, maakt gebruik van een door Element Logic geïnstalleerde magazijnoplossing en is de eerste ter wereld met een in-store oplossing met AutoStore Pick-Up Port, die een volledig automatische levering van goederen aan klanten mogelijk maakt. 

Sector overbrugt digitale kloof met nationale benchmark
Sector overbrugt digitale kloof met nationale benchmark

Opdrachtgevers verwachten van hun logistieke partners steeds meer op het gebied van digitale services en (realtime) communicatie. Hierdoor lijkt er een digitale kloof te ontstaan tussen de verwachtingen van opdrachtgevers en in hoeverre deze door logistieke dienstverleners kunnen worden waargemaakt. Hoe breed deze kloof is, zal de nationale benchmark uitwijzen.

Optimale tactische transportplanning met OptiFlow
Optimale tactische transportplanning met OptiFlow

Een ritplanningssysteem zoals OptiFlow helpt niet alleen om operationele transportplanning te verbeteren, maar geeft ook antwoord op tactische planningsvraagstukken zoals: 'Is ons vaste rittenschema nog steeds up-to-date?'

Enorme tijdsbesparing dankzij 'next-level' TMS
Enorme tijdsbesparing dankzij 'next-level' TMS

'Standaard bestaat niet.' Vanuit die overtuiging bouwde Vanenburg, met behulp van Rappit Developer, een next-level transport management systeem (TMS) op maat voor NewPort Tank Containers.

Logistieke chaos roept om efficiëntie in tijdslotbeheer
Logistieke chaos roept om efficiëntie in tijdslotbeheer

Een alarmerend beeld in het onderzoek van Trans.eu, uitgevoerd in 2022. De studie, met 96 deelnemers, - waaronder logistiek- en transportmanagers - onthult dat 43,5 procent van de bedrijven hun laadvolgorde moet aanpassen vanwege vertragingen bij vervoerders. Dat zorgt voor ingrijpende gevolgen.

Terugkerende klanten zijn lucratiever
Terugkerende klanten zijn lucratiever

Wat maakt sommige online retailers favoriet en andere niet? Naast de kwaliteit en het assortiment is het voor klanten belangrijk hoe snel en vakkundig je hun bestelling aflevert. Efficiëntie in het e-fulfilmentproces is dan ook cruciaal voor de verkoop: het serviceniveau is immers een bepalende factor voor klantenbinding. Automatiseringsoplossingen van experts zoals Prime Vision voorzien magazijnen van de tools en data die de nauwkeurigheid en snelheid van orderverwerking verhogen, wat leidt tot tevreden klanten en herhaalbestellingen.

Retailers worstelen met retouren, terwijl er winst valt te behalen met een goede organisatie van het proces
Retailers worstelen met retouren, terwijl er winst valt te behalen...

De volwassenheid van de e-commerce sector neemt absoluut toe, maar toch valt er op een aantal aspecten nog duidelijk winst te behalen. Een daarvan is retouren. Veel retailers hebben moeite met het goed organiseren van dit proces. Daar valt dus winst te behalen. Dat kan met name door het digitaliseren van de onderliggende processen.

Nieuw dc met vier kilometer aan transportsystemen.
stichd profiteert volop van futureproof fulfilmentcentrum

Sinds november 2022 bedient stichd zijn wereldwijde klanten vanuit zijn nieuwe en sterk geautomatiseerde fulfilmentcentrum in Tilburg. Een uiterst veelzijdige omnichannel-oplossing stelt stichd in staat de doorlooptijden te verkorten en de klanten een nog hoger serviceniveau te bieden. In nauwe samenwerking met TGW werd een oplossing ontwikkeld en geïmplementeerd die een toekomstbestendig distributieproces waarborgt.

De consument kan de verpakking recyclen in de papiersortering. 
Autobag: orders automatisch verwerkt in een papieren zak

De duurzame ontwikkeling die internetondernemers doormaken, is allang geen doel op zich meer. De vraag is niet langer of je beschikt over duurzame materialen of niet, het moet gewoon. De echte vraag is hoe je duurzame verpakkingen combineert met productiviteit. Sealed Air heeft besloten om dit probleem aan te pakken door operationele efficiëntie en duurzame ontwikkeling te combineren en komt met een nieuwe oplossing.

Wenja en Kiki spelen een belangrijke rol binnen het No Pack Project van bol.com.
Het No Pack Project van bol.com: minder verpakkingen, meer impact

Tienduizenden pakketten verlaten dagelijks de warehouses van bol.com. Het bedrijf werkt achter de schermen heel hard om de invloed van al die leveringen op het milieu zoveel mogelijk te beperken. Een van de initiatieven binnen bol.com is het 'No Pack Project'. Hierdoor worden er steeds meer artikelen verzonden zonder de herkenbare bol.com-doos.