ParfumWebshop: 'Onze klanten kiezen zelf hun bezorgoptie'

ParfumWebshop: 'Onze klanten kiezen zelf hun bezorgoptie'

ParfumWebshop.nl is de eerste Nederlandse online parfumerie. Het bedrijf van Erik en Niels de Groot heeft inmiddels een behoorlijke groeispurt achter de rug en ook de wensen van de klant zijn flink toegenomen. “Klanten verwachten tegenwoordig zelf te kunnen kiezen waar en wanneer hun pakket bezorgd wordt. Die service bieden is superbelangrijk voor ons.”.

ParfumWebshop: 'Onze klanten kiezen zelf hun bezorgoptie'
Een plug-in zorgt ervoor dat je als e-commerce ondernemer klanten meer opties biedt voor de bezorging van hun bestelling.

Erik en Niels de Groot liepen 17 jaar geleden als middelbare scholieren nog vanuit de winkel in Nieuw-Vennep met een stapel pakketjes naar het Postkantoor om de hoek. Inmiddels pakken de co-founders van ParfumWebshop.nl het een stuk professioneler aan.

“Er is in de afgelopen twee decennia een hoop veranderd als het gaat om online shoppen. We zijn echt met de markt meegegroeid. Klanten verwachten tegenwoordig zelf te kunnen kiezen waar en wanneer hun pakket bezorgd wordt. Die service bieden is superbelangrijk voor ons. Daarnaast blijven we jaarlijks nog met 20 tot 30% groeien dus moeten we efficiënt werken om onze beloftes waar te kunnen maken. De plug-in van PostNL helpt ons hierbij.”

Meer gemak en tevreden klanten

Een plug-in is in het kort een softwarepakketje waarmee je extra functies aan je website toevoegt. Zo koppel je eenvoudig PostNL-diensten aan je webwinkelplatform. Deze koppeling zorgt er vervolgens voor dat je als e-commerce ondernemer klanten meer opties biedt voor de bezorging van hun bestelling. Dit levert je klant meer gemak op en het levert je webshop meer tevreden klanten op. Bovendien bespaart het je tijd als je bestellingen geautomatiseerd verzendklaar maakt.

Verschillende bezorgopties aanbieden

Volgens Erik helpt dePostNL plug-in met bezorgopties ParfumWebshop.nl bij het inspelen op de hoge klantverwachtingen, het waarmaken van topservice én het inrichten van een efficiënt orderproces. “Onze website draait op Magento en daar gebruiken we een PostNL plug-in voor. Zo kunnen we bijvoorbeeld de bezorgopties avondbezorging, afhalen op PostNL-punt en afhalen in België aanbieden. Ook zien klanten in de check-out een tijdvak voor bezorging.”

“We monitoren continu onze reviews om scherp te blijven op ons klanttevredenheidscijfer. Wat opvalt is dat de snelle bezorging, de keuze voor bezorging en het tijdvak écht van toegevoegde waarde is voor onze klanten. Het speelt een belangrijke rol in hoe onze klanten ons beoordelen. En dat zien we weer terug in ons klanttevredenheidscijfer van 9,5 gemiddeld.”

Automatisch op de hoogte houden

De plug-in draait inmiddels alweer zes jaar op ParfumWebshop.nl. Installeren ging destijds vlot en daarna heeft Erik rustig de tijd genomen om alle functionaliteiten in te stellen. “Het installeren ging simpel. Daarna zijn we gaan configureren. Je hebt bijvoorbeeld de functie dat je vanaf een bepaald bedrag standaard aangetekend verstuurt. Zo kunnen we pakketten met een hoge waarde nu standaard versturen ‘met handtekening voor ontvangst’. Ook sturen we via de plug-in automatische mails over track & trace. We krijgen daar veel reacties op van klanten. Ze vinden het erg fijn om van elke stap op de hoogte gehouden te worden.”

“We printen bovendien de verzendlabels via de plug-in. Er is dus best veel mogelijk. We hebben echt goed gekeken naar wat er kon en hoe we dat in wilden stellen.”

Dit artikel is gesponsord door PostNL.