DHL herovert eerste plek in Top 100 Logistiek Dienstverleners - FOTO'S EN VIDEO

DHL herovert eerste plek in Top 100 Logistiek Dienstverleners - FOTO'S EN VIDEO

DHL Supply Chain/Global Freight Forwarding staat met indexscore 84,50 bovenaan de Top 100 Logistiek Dienstverleners 2022. Het bedrijf wordt in de top-3 gevolgd door DSV Solutions/Road (74,81) en Ceva Logistics (69,38).

De Top 100 Logistiek Dienstverleners 2022 is dinsdagavond gepresenteerd tijdens het Top 100 LDV Diner in het Koetshuis van Buitenplaats Amerongen.

Onder toeziend oog van een zaal vol logistiek ondernemers is Mark Kruysen, VP Operations Excellence Benelux & Nordics van DHL Supply Chain, als winnaar op het podium geroepen. Nummers 2 en 3 zijn DSV Solutions/Road en Ceva Logistics.

Het is niet de eerste keer dat DHL bovenaan de ranglijst staat, maar in 2021 ging de eer naar DSV. Kruysen reageert op het podium op de heroverde eerste plaats: "We zijn hier natuurlijk al jaren mee bezig. Het is voor ons belangrijk dat die jarenlange effort erkend wordt door onafhankelijke experts en onze klanten."

Mark Kruysen met de award. Foto's: Jan Willem Stad
Mark Kruysen met de award. Foto's: Jan Willem Stad

DHL over innovatiethema's: 'Data belangrijkst'

Kruysen gaat desgevraagd ook in op innovatiethema Smart Warehousing, één van de vijf thema’s waarop DHL ‘best in class’ is. “Data is het belangrijkst. Daarmee kun je trends signaleren en aanpassingen doorvoeren.” Volgens Kruysen kan DHL dankzij data beter aan klanten vertellen wat in hun business gebeurt dan dat klanten het zelf kunnen. Ook mkb-bedrijven zouden er mee bezig moeten gaan, aldus de DHL-topman. “Data geeft je macro-economische voordelen.”

Zorg dat mensen zich kunnen ontwikkelen”

Een andere tip voor mkb’ers in de logistieke dienstverlening is het goed inzetten op training en het ontplooien van talenten binnen de organisatie. “Zorg dat mensen zich kunnen ontwikkelen”, aldus Kruysen. Bij DHL maken ze gebruik van trainingsplatforms. Daardoor kan worden gemeten welke expertises er zijn binnen het bedrijf en naar welke rol iemand eventueel kan doorgroeien. Wat betreft die medewerkers kiest DHL er bovendien voor om de mens waarde te laten leveren. Repeterende taken kunnen steeds vaker worden overgenomen door robots en cobots.

Bekijk de foto's van het Top 100 LDV Diner

Diane Essenburg

Diane Essenburg

Redacteur Logistiek.nl

Lichte groeicijfers voor transport en logistiek verwacht in 2024

Lichte groeicijfers voor transport en logistiek verwacht in 2024

Kredietverzekeraar Atradius verwacht dit jaar een groei van 3,8 procent voor transport en logistiek wereldwijd. Volgend jaar wordt een stijging van 4 procent voorspeld. De sector profiteert van de hogere wereldwijde industriële productie en de groeiende consumentenvraag. Wel blijft de eurozone achter bij de wereldwijde verwachtingen.

Het nut van logistics engineers: 'Meer inzicht kan besparingen opleveren'

Het nut van logistics engineers: 'Meer inzicht kan besparingen opleveren'

Business engineer, logistics engineer. Hoe de functie ook heet, steeds meer logistiek dienstverleners hebben iemand in dienst die helemaal in de huid van de verlader kruipt en zijn logistieke vraagbaak is. Welke kwaliteiten hebben zij? Wat leveren ze het bedrijf op? En wat hebben zij nodig om ook in de toekomst relevant te kunnen zijn? Twee jonge logistics engineers delen hun ervaringen.

DSV maakt nog grotere kans op overname DB Schenker

DSV maakt nog grotere kans op overname DB Schenker

Van de drie overgebleven bieders, heeft nu ook Bahri zich teruggetrokken uit de strijd om DB Schenker. Alleen DSV en CVC zijn nog geïnteresseerd om de Duitse logistiek dienstverlener over te nemen.

Renault Trucks hoeft race om actieradius niet te winnen - VIDEO

Renault Trucks hoeft race om actieradius niet te winnen - VIDEO

Renault Trucks laat tijdens de Electromobility Days 2024 in Lyon zien dat zij een leidende rol willen spelen in de transitie naar elektrische mobiliteit. Met ambitieuze doelstellingen, innovatieve technologieën en concrete initiatieven streeft het bedrijf ernaar de transportsector te decarboniseren. "De uitdaging is om het beste uit de kleinste batterij te halen en onze klanten hierbij goed te begeleiden," aldus Francois Savoye, vice-president electromobility solution officer bij Renault Trucks. Het bedrijf investeert flink in de elektrificatie van hun eigen logistiek en introduceert nieuwe voertuigen om de gestelde duurzaamheidsdoelen te bereiken.