DHL herovert eerste plek in Top 100 Logistiek Dienstverleners - FOTO'S EN VIDEO

DHL Supply Chain/Global Freight Forwarding staat met indexscore 84,50 bovenaan de Top 100 Logistiek Dienstverleners 2022. Het bedrijf wordt in de top-3 gevolgd door DSV Solutions/Road (74,81) en Ceva Logistics (69,38).
Delen:

De Top 100 Logistiek Dienstverleners 2022 is dinsdagavond gepresenteerd tijdens het Top 100 LDV Diner in het Koetshuis van Buitenplaats Amerongen.

Onder toeziend oog van een zaal vol logistiek ondernemers is Mark Kruysen, VP Operations Excellence Benelux & Nordics van DHL Supply Chain, als winnaar op het podium geroepen. Nummers 2 en 3 zijn DSV Solutions/Road en Ceva Logistics.

Alles over de Top 100 Logistiek Dienstverleners 2022

De Top 100 Logistiek Dienstverleners 2022 is bekend. Wie vallen op in de lijst en waarom? Innovatie is het overkoepelende thema bij de logistiek dienstverleners die goed scoren. Zo scoort de nummer-1 in de lijst, DHL Supply Chain/Global Freight Forwarding, op vijf van de zes innovatiethema’s het maximumaantal sterren. Lees in dit artikel wie nog meer ‘best in class’ zijn en bekijk waar de topbedrijven zich bevinden op de interactieve kaart.

Top 100 Logistiek Dienstverleners 2022: innovatie als motor voor duurzame groei

Het is niet de eerste keer dat DHL bovenaan de ranglijst staat, maar in 2021 ging de eer naar DSV. Kruysen reageert op het podium op de heroverde eerste plaats: “We zijn hier natuurlijk al jaren mee bezig. Het is voor ons belangrijk dat die jarenlange effort erkend wordt door onafhankelijke experts en onze klanten.”

Mark Kruysen met de award. Foto's: Jan Willem Stad

DHL over innovatiethema’s: ‘Data belangrijkst’

Kruysen gaat desgevraagd ook in op innovatiethema Smart Warehousing, één van de vijf thema’s waarop DHL ‘best in class’ is. “Data is het belangrijkst. Daarmee kun je trends signaleren en aanpassingen doorvoeren.” Volgens Kruysen kan DHL dankzij data beter aan klanten vertellen wat in hun business gebeurt dan dat klanten het zelf kunnen. Ook mkb-bedrijven zouden er mee bezig moeten gaan, aldus de DHL-topman. “Data geeft je macro-economische voordelen.”

Zorg dat mensen zich kunnen ontwikkelen

Een andere tip voor mkb’ers in de logistieke dienstverlening is het goed inzetten op training en het ontplooien van talenten binnen de organisatie. “Zorg dat mensen zich kunnen ontwikkelen”, aldus Kruysen. Bij DHL maken ze gebruik van trainingsplatforms. Daardoor kan worden gemeten welke expertises er zijn binnen het bedrijf en naar welke rol iemand eventueel kan doorgroeien. Wat betreft die medewerkers kiest DHL er bovendien voor om de mens waarde te laten leveren. Repeterende taken kunnen steeds vaker worden overgenomen door robots en cobots.

Bekijk de foto’s van het Top 100 LDV Diner

Dit vind je misschien ook interessant