Onderzoek naar online updates: welke voorkeuren heeft de klant?

Er zijn veel soorten updates die een bedrijf over bestellingen kan ontvangen; sommige zijn nuttiger dan andere. In het jaarlijkse thuisbezorgrapport vroeg nShift, expert in delivery management, aan 1.000 respondenten hoe zij denken over online updates: van welke soorten nodig zijn, tot hoe ze de informatie zouden willen ontvangen.
Delen:

Welke updates zijn nodig?

De eerste vraag in het onderzoek was: Over welke onderdelen van het leveringsproces zou u graag worden geüpdatet?

Ze ontdekten dat klanten tussen 2018 en 2021 over het algemeen meer vakjes aankruisten als het ging om meldingen die ze graag zouden ontvangen. Dit wijst erop dat shoppers nu meer controle over en betrokkenheid bij het leveringsproces willen – mogelijk een gevolg van de pandemie, toen we meer thuisbleven tijdens lockdowns.

Het populairste antwoord was gewoonlijk altijd de klant te informeren over een mislukte levering en het verwachte tijdstip te bevestigen. Beide berichten ondersteunen verder de theorie dat klanten meer controle en communicatie over hun goederen willen. Zelfs als een levering vertraging heeft opgelopen of problemen heeft ondervonden, willen ze dat graag weten.

Over welke onderdelen van het leveringsproces zou u graag worden geüpdatet? – Bron: Maru, nShift (voorheen Transsmart) en IMRG Home Delivery Report

Hoe wil klant updates ontvangen?

De tweede vraag aan klanten was: Hoe zou u het liefst informatie ontvangen over de voortgang van uw levering?

SMS en e-mail zijn altijd de meest gekozen antwoorden geweest, omdat ze de klant gemak en een tijdbesparende oplossing bieden. Shoppers willen geen apps downloaden alleen om hun bestelling te traceren, of naar afzonderlijke websites gaan om de status van hun bestelling te weten te komen. In plaats daarvan willen ze de informatie rechtstreeks naar hen gestuurd krijgen. E-mail en SMS lijken de populairste vormen voor correspondentie te zijn, aangezien veel retailers deze vorm hanteren.


Hoe zou u het liefst informatie ontvangen over de voortgang van uw levering? – Bron: Maru, nShift (voorheen Transsmart) en IMRG Home Delivery Report

Eenvoud en transparantie

Samengevat: klanten willen zoveel mogelijk relevante communicatie als het gaat om hun levering, maar ze willen het op een praktische manier – bijvoorbeeld SMS-berichten en e-mails die hen attenderen op de status, niet zijzelf die actief op zoek moeten naar hun bestelling.

De hedendaagse klant wil gemak, eenvoud en transparantie, en nShift (voorheen Transsmart) is er om te helpen uw klanten tevreden te houden! Haar software voor delivery management houdt klanten op de hoogte van de status van hun levering via track & trace-meldingen.

Kwalitatieve bezorging = klantbehoud

In dit artikel leest u over het belang van kwalitatieve bezorging voor klantbehoud. Ontdek wat men antwoordde op de vraag ‘Heeft u of hebben mensen in uw huishouden ooit afgezien van een online aankoop bij het afrekenen, specifiek vanwege bezorgdheid of problemen met de bezorging?’ En ‘Heeft een goede bezorgervaring u of mensen in uw huishouden er direct toe aangezet om opnieuw bij een bepaalde detailhandelaar te bestellen?’

Want wanneer we bij onze favoriete retailers bestellen, staan we er vaak niet eens bij stil waarom zij onze favoriet zijn, of waarom we hen verkiezen boven alternatieve merken. Vaker dan we ons realiseren, kiezen we voor retailers met een bezorgdienst die we vertrouwen, zodat we weten dat we onze pakketten vlot zullen ontvangen, zonder de complicaties, een vertraagde of gemiste bezorging.

Dit artikel is gesponsord door nShift.

Dit vind je misschien ook interessant