Digital Delivery Day 2021: leer samenwerken in digitaal transport

Digital Delivery Day 2021: leer samenwerken in digitaal transport
30 september: Digital Delivery Day 2021.

Digitale transformatie is niet meer weg te denken. Ook in de wereld van verkeer en vervoer gaat deze transitie snel. Simacan, leverancier van slimme end-to-end oplossingen voor de supply chain, houdt daarom op donderdag 30 september D² Day: Digital Delivery Day! Een dag speciaal voor verladers en vervoerders in de retail.

In de transport- en logistieksector is het afgelopen decennium veel competentie opgebouwd voor het ontwikkelen van planning tools, platformen en control towers. Simacan ziet in de praktijk dat het delen van data en het gezamenlijk verbeteren van processen - door het koppelen van applicaties - leiden tot grote gezamenlijke voordelen. Technologie als kunstmatige intelligentie (AI) is in opkomst, evenals platformen die zorgen voor een verdere digitalisering van de supply chain.

Digital Delivery Day 2021

Hoe werk je makkelijk en goed samen? D² Day 2021 is een initiatief van Simacan met als doel verladers en vervoerders binnen de retail te inspireren over hoe samen de digitale transformatie te realiseren, vandaag en in de toekomst. Digitalisering kan verladers en vervoerders helpen uitdagingen te overwinnen, zoals het effectief afstemmen van capaciteit, het verkleinen van de ecologische ‘footprint’ en het minimaliseren van noodzakelijke investeringen in nieuwe technologieën.

Programma D² Day 2021

Tijdens de Digital Delivery Day laat Simacan het belang van een goede samenwerking zien door een aantal  gerenommeerde klanten en partners aan het woord te laten over hun ervaringen in de digitalisering van transport.

Een van hun partners, verzekeringsmaatschappij TVM, behandelt tijdens dit event het onderwerp ‘Minimalisatie van schade en risico’s door effectieve data uitwisseling in de keten’ en presenteert de resultaten van onderzoek naar schade en overlast bij omwonenden in stedelijke bevoorrading. Samen met Eric Mulders van Simacan wordt toelichting gegeven op de ‘Simacan powered Bumper-propositie’. Onderwerpen die daarnaast aan de orde komen tijdens D² Day 2021 zijn onder andere:

  • Schadepreventie door digitale samenwerking met vervoerders (presentatie door Ahold);
  • Digitale samenwerking in de Last Mile voor een duurzamere en veiliger leefomgeving (Spar in samenwerking met Simacans CEO Rob Schuurbiers);
  • Eén digitale waarheid, basis voor effectieve samenwerking (presentatie door Jumbo);
  • De toekomst gerealiseerd, een vooruitblik op de digitale samenwerking in de sector in 2025, vanuit het perspectief van retailer en vervoerder (een uiteenzetting van de visie van Cornelissen Group in samenwerking met Jumbo).

Tijdens D² Day 2021 is er volop ruimte voor vragen en discussie, waaronder tijdens de forumdiscussie tussen alle sprekers.

D² Day 2021: wie, wat, waar en wanneer?

Bent u verlader of vervoerder binnen de retail en bent u nieuwsgierig geworden naar D² Day 2021? Dan bent u van harte welkom om deze dag op donderdag 30 september aanstaande bij te wonen. Dit event zal plaatsvinden op een centraal gelegen locatie en zal starten vanaf 9.00 uur.

Registratie en deelname aan D² Day 2021 is geheel kosteloos en inclusief consumpties, lunch en een netwerkborrel aan het einde van de dag. U registreert zich op deze pagina. Hier vindt u ook de laatste informatie omtrent locatie en programma. U bent van harte welkom bij D² Day 2021!

Uitdagingen bij digitalisering

Wat doet Simacan? Ze maken snelle en veilige digitale samenwerking mogelijk met – en tussen – transportbedrijven en verladers om de industriebrede uitdagingen, zoals CO2-reductie, verkeersdrukte en stadsdistributie, het hoofd te bieden. Daarbij registreert en presenteert Simacan overzichtelijk de transport performance van vertrek tot aankomst. Dit stelt verladers en vervoerders in staat continue en fact based te kijken naar verbetering en optimalisatie binnen de onderlinge samenwerking.

Gebruikmaking van hun platform biedt volop mogelijkheden om gemakkelijk digitaal samen te werken met externe partijen. Planning-, transport- en wagenparkbeheersystemen kunnen eenvoudig met elkaar verbonden worden. De oplossingen die Simacan biedt, hebben geen ingewikkelde configuratie bestanden, rommelige bedieningspanelen of onduidelijke opties en instellingen. Binnen elke oplossing zijn er duidelijke interfaces, heldere grafieken en overzichten, en effectieve data filters.

Dit artikel is gesponsord door Simacan.