RAIN RFID kan uitdagingen oplossen tijdens het leveringstraject

RAIN RFID kan uitdagingen oplossen tijdens het leveringstraject
Gelabelde pallets worden gecontroleerd om te verifiëren of de correcte zendingen in de juiste vrachtauto worden geladen.

Logistieke bedrijven worden dagelijks geconfronteerd met nieuwe uitdagingen op het gebied van verzending, aangewakkerd door de verkoop van goederen via internet en de toenemende vraag van de consument. Hoe kan RAIN RFID hierbij helpen? Een overzicht.

Over de hele wereld worden elke seconde meer dan 2.700 pakketten verzonden. Naarmate de vraag naar opties voor orderafhandeling en snelheid toeneemt, nemen ook de uitdagingen voor bedrijven met verzend- en distributieactiviteiten toe. De verwachtingen stijgen snel, deels als gevolg van een groeiende vraag van de consument naar snellere leveringstijden en gemakkelijkere afhandelingsopties, evenals een toename van de internetaankopen.

Uitdagingen voor magazijnen, dc's en 3PL's

Wat zijn momenteel de uitdagingen voor magazijnen, distributiecentra en 3 PL's? De belangrijkste op een rij:

Onvolledige zendingen of verkeerde zendingen: zendingen die naar de verkeerde locatie, met de verkeerde hoeveelheid of met het verkeerde product worden verzonden, kosten tijd, geld en het vertrouwen en de loyaliteit van de klant. De verzendkosten worden met vijf vermenigvuldigd bij het opnieuw verzenden en versnellen van laattijdige items.

Gebrek aan geschoolde arbeiders en automatisering: De vraag naar geschoolde magazijnmedewerkers is zes keer groter dan het aanbod. Een deel van deze arbeid zit vast in inefficiënte handmatige processen, zoals het invoeren van gegevens en het scannen van streepjescodes. Door processen te automatiseren, komt er tijd vrij voor versnellen van orderafhandeling en verzending. Terwijl tegelijkertijd ook de arbeidsbehoefte wordt verminderd door de activiteiten te stroomlijnen.

Onbetrouwbare gegevens en inefficiënte processen: Zowel handmatige gegevensinvoer als het scannen van barcodes zijn langzame, foutgevoelige processen. Deze vertraging in de beschikbaarheid van gegevens leidt tot een gebrek aan inzicht in de status van zendingen, wat kan leiden tot nog meer trage, onnauwkeurige handmatige processen in de toekomst.

RAIN RFID controleert

RAIN RFID kan logistieke bedrijven helpen tijdens de verschillende stadia van het verzendtraject:

  1. Controle van de inhoud - De afzonderlijke artikelen worden tijdens het inpakken aan de hand van de bestelling gecontroleerd.
  2. Controle van de palletopbouw - Dozen worden op pallets geladen op basis van de verzendlocatie. De inhoud van de pallet wordt gecontroleerd en is klaar voor verzending.
  3. Verzendcontrole - Gelabelde pallets worden gecontroleerd om te verifiëren of de correcte zendingen in de juiste vrachtauto worden geladen. Inkomende zendingen worden automatisch uitgeladen, gecontroleerd en in voorraad genomen.

Door deze controlemomenten realiseer je met RAIN RFID 100 procent transparantie en tot 99,9 procent nauwkeurigheid bij het verzenden van bestellingen. De productiviteit stijgt met 25 procent. Lees bijvoorbeeld hoe Roba Metals hun voorraadgegevens in realtime beschikbaar heeft gemaakt of bekijk deze infographic: infographic-RAIN -NL-DEF (pdf)

Dit artikel is gesponsord door Cisper.