De keuze voor de juiste batterij wordt ingewikkeld gemaakt door het grote aantal oplossingen die momenteel beschikbaar is, de grote verscheidenheid van de verschillende toepassingen, en de snelle en constante ontwikkeling van de hierbij betrokken technologieën. De nieuwe whitepaper van EnerSys haakt hier op in en analyseert en vergelijkt de technologieën en legt uit welke stappen gebruikers van tractiebatterijen kunnen ondernemen om de Total Cost of Ownership (TCO) terug te dringen.
Kosten en vertragingen
De whitepaper benoemt de uitdagingen die gebruikers van fabrieks- en magazijnvoertuigen dagelijks ervaren. Het bespreekt doorslaggevende factoren, zoals het ondervangen van de kosten en vertragingen door batterijwissels bij meerdere aansluitende ploegendiensten, of met welke elementen rekening moet gehouden worden om de nodige middelen voor het opzetten van een laadzaal te optimaliseren - om slechts twee voorbeelden te geven.
De whitepaper licht vervolgens de kenmerken toe van de belangrijkste loodzuurtechnologieën bij het aanpakken van deze problemen - van de gerenommeerde en vertrouwde open loodbatterijen tot VRLA accu's - namelijk gel accu's en accu's van het AGM-type (Absorbed Glass Mat). Het document bespreekt eveneens een innovatieve oplossing die bekend staat als 'Thin Plate Pure Lead' (TPPL) waarbij een dunne plaat zuiver lood wordt gebruikt.
Deze oplossing biedt grote eindgebruikers in de autoproductiesector zoals Daimler, en grote organisaties voor voedingsdetailhandel zoals Metro Group, een praktisch en betaalbaar alternatief voor conventionele lood-accu's. Deze technische uiteenzettingen worden onderbouwd door resultaten uit de praktijk. Ten slotte, aangezien geen enkel overzicht voor tractiebatterijen volledig is zonder daarbij Li-ion te betrekken, wordt aan het einde van deze whitepaper, deze technologie met zijn voordelen, nadelen en toekomstige potentieel besproken.
Download hier de whitepaper...
Dit artikel is gesponsord door EnerSys.