FreshRecruitment
De logistieke bedrijven van E. van Wijk Forwarding worden officieel samengevoegd tot één bedrijf met één naam. Twentepoort, Himex, Rugo, Twentrex, Cargorilla en Twenpack heten vanaf nu allemaal E. van Wijk Forwarding.
De logistieke bedrijven van E. van Wijk Forwarding worden officieel samengevoegd tot één bedrijf met één naam. Twentepoort, Himex, Rugo, Twentrex, Cargorilla en Twenpack heten vanaf nu allemaal E. van Wijk Forwarding.
Het Brabantse Chr. Vermeer Transport neemt per 1 januari 2025 de activiteiten van Kimgro Sneltransport over. Nog geen jaar geleden kocht het familiebedrijf ook al Wouters Transport.
Overnames en fusies in de logistiek zijn van alle tijden. Meer schaalgrootte en efficiëntie creëren, is een veelgehoorde reden. Verkopende partijen vinden het lastig om individueel de broek op te houden, onder meer door wijzigende wet- en regelgeving. Voor eigenaren van familiebedrijven kan tevens het gebrek aan opvolging reden zijn om hun levenswerk elders onder te brengen. Het zijn niet alleen kleine logistiek dienstverleners die worden opgeslokt. Ook grote namen worden meegenomen door de overnamegolf. Een overzicht.
Kostenreductie is de topprioriteit voor 2025 in de transport- en logistieke sector. Vooral verladers vinden dit voor het nieuwe jaar belangrijk. Vervoerders focussen met name op marktexpansie. Ook digitalisering wordt belangrijker.
Na diverse opties te hebben overwogen, heeft de Raad van Bestuur van Fedex besloten zijn Freight-divisie als separaat, beursgenoteerd bedrijf op de markt te zetten.
Twee Achterhoekse transportbedrijven gaan samen: Dtrans uit Varsseveld wordt per 1 januari 2025 onderdeel van Aloys Roemaat Transport uit Lichtenvoorde. De 35 medewerkers en het volledige wagenpark gaan over.
Tot voor kort ging het hard met overnames in de logistieke sector, inmiddels lijkt de hectiek er weer wat af te zijn. Neemt niet weg dat er nog altijd veel aanbod is en toch ook meer dan voldoende vraag vanuit potentiële kopers. Maar voor verkopende partijen is het nu wel zaak om zich beter bewust te zijn van het onderscheidend vermogen.
Hoe kan AI van grote toegevoegde waarde zijn voor de logistiek? Dat de technologie veel kan, was voor experts geen verrassing, maar dat betekent nog niet dat toepassing overal zinvol is. "Goed kunnen prompten is nu belangrijker geworden dan googlen."
De omzetgroei in de transportsector zet versterkt door. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers. Toch lijkt het optimisme onder de transportbedrijven licht af te nemen.
Veel overnames in de logistieke sector, ook dit jaar weer. Cultuurverschillen zijn geen reden om af te zien van een dergelijke stap, maar juist een stimulans om vanaf het begin structureel te werken aan cultuurintegratie. Daar ontbreekt het regelmatig aan.