Freshrecruitment
De Roo ontkent overnamegeruchten Van Donge & De Roo: 'fake news'
Oprichter en eigenaar Ron de Roo van expeditiebedrijf Van Donge & De Roo ontkent dat zijn bedrijf wordt overgenomen door het Deense Scan Global Logistics (SGL).

Oprichter en eigenaar Ron de Roo van expeditiebedrijf Van Donge & De Roo ontkent dat zijn bedrijf wordt overgenomen door het Deense Scan Global Logistics (SGL).

In dit artikel over logistieke dienstverlening lees je alles over de belangrijke spelers op de markt, maar ook over innovatieve business-concepten van logistiek dienstverleners, hoe bedrijven zich onderscheiden en met welke ontwikkelingen in de markt rekening gehouden wordt.

Defensie start binnenkort met aanbestedingen om de civiele logistieke sector in te schakelen voor een uniek 'logistiek ecosysteem'. De krijgsmacht zoekt alleen al honderden eenheden aan rollend materieel om haar slagkracht in Europa drastisch te vergroten. 'Gegarandeerde capaciteit is het doorslaggevende selectiecriterium, en niet de prijs.'

De Nederlandse transport- en logistieksector groeit dit jaar en in 2026 slechts traag door met een verwachte lichte volumegroei van 1 procent. De sector kent een sterk wisselend sentiment: terwijl het consumentenvervoer en e-commerce (met name uit China) blijven groeien, hapert het industriële transport.

Claassen Logistics breidt zijn internationale diensten fors uit met de overname van de China-activiteiten van BTT Freight Management. 'Deze uitbreiding stelt ons in staat om railtransport serieus weg te zetten.'

Sabine Zijderlaan maakt voor het familiebedrijf andere keuzes dan dat een directeur van een grote, beursgenoteerde organisatie zou doen. Een investering is gericht op de (verre) toekomst en hoeft niet binnen drie jaar terugverdiend te zijn.

De integratie van DB Schenker in DSV is in volle gang. De eerste drieduizend mensen zijn inmiddels ontslagen, maar over de financiële resultaten is het bedrijf tevreden.

Een ondernemer in Ridderkerk zit al acht jaar met de handen in het haar vanwege vrachtwagenchauffeurs die hun behoefte doen op en rond zijn terrein. De oorzaak is een structureel gebrek aan toiletvoorzieningen en een nijpend tekort aan parkeerplaatsen voor vrachtwagens in de regio.

'We moeten ons wel degelijk zorgen maken, maar geen paniek veroorzaken.' Met die woorden schetst generaal Henny Bouman, adviseur logistiek bij Defensie, de urgentie van de huidige verslechterende veiligheidssituatie in Europa. Daarom bouwt Defensie samen met civiele logistieke bedrijven aan een logistiek ecosysteem.

Achter de recente fusie tussen softwareplatformen Simply Deliver en Rail-Flow schuilt meer dan alleen schaalvoordeel of techniek. De ondernemers zien zichzelf als 'matchmakers van intermodaal transport' en willen met een AI-first strategie het kennisgat in de sector dichten. 'De huidige generatie kan AI trainen voor als ze er niet meer zijn.'