Blogs

Ketenaansprakelijkheid zit in een klein hoekje
Regelmatig worden transportopdrachten uitbesteed. Als opdrachtgever heb je dan meer verantwoordelijkheden dan je misschien in eerste instantie...

Benchmarken is nuttig, maar blijf niet hangen in cijfertjes
Altijd interessant om te kijken naar de marktposities van logistiek dienstverleners, zoals die op dit moment lijken te zijn. Maar wat je graag wilt...

Digitalisering is een niet eenvoudige noodzaak
Digitalisering wordt gezien als noodzakelijk, maar blijkt niet eenvoudig. Dat komt doordat de data niet op orde is, de organisatie niet klaar is en...

Het laatste staartje van de Mobility Package: Smart Tacho 2.0
Per 21 augustus treedt een van de laatste regels uit de Mobility Package in werking: de Smart Tacho 2.0. Michelle Vrolijk, advocaat-partner bij...

Logistiek is onmisbaar voor onze maatschappij
Logistiek speelt een cruciale rol in onze samenleving, maar is voor veel burgers vaak lastig op waarde te schatten. De sector is wel zichtbaar, want...

Top 100 LDV - Een korte evaluatie op de inzendingen
Elk jaar wordt er hard aan gewerkt om de enquête voor de Top 100 Logistiek Dienstverleners te verbeteren. Hiervoor heeft Kees Verweij dit keer nauw...

Optimaliseren met een TMS - hoe dan? (deel 1: randvoorwaarden )
Het dagelijks samenstellen van een goede en rendabele transportplanning is een hele uitdaging. Gelukkig zijn er nogal wat TMS-pakketten op de markt,...

Optimaliseren met een TMS - hoe dan? (deel 2: zeven stappen)
Er valt nog wel wat te verbeteren op het aspect optimalisatie als het gaat om de toepassing van TMS. Hoe breng je relaties aan tussen alle...

Het belang van een goede urenverantwoording
Naar aanleiding van een recente uitspraak, legt advocaat-partner bij Vallenduuk Transport Advocaten Michelle Vrolijk uit waarom een goede...

Nieuwe detacheringsregels leiden tot ommezwaai in wegtransport
Het afgelopen jaar is er veel te doen geweest over zowel de nieuwe detacheringsregels uit de Mobility Package als de uitspraak over de oude...