VMN media
Ikea slingert omnichannel-strategie in China verder aan via JD.com
Het Chinese JD.com gaat de samenwerking aan met Ikea. 6.500 producten van de Zweedse meubelgigant zijn voortaan via de overkoepelende marktplaats verkrijgbaar.
Het Chinese JD.com gaat de samenwerking aan met Ikea. 6.500 producten van de Zweedse meubelgigant zijn voortaan via de overkoepelende marktplaats verkrijgbaar.
Opnieuw een grote installatie in de retailwereld voor Witron. Het Zweedse supermarktbedrijf Axfood bouwde een gigantisch dc. Het nagenoeg volledig geautomatiseerde systeem is zo ontworpen, dat er dagelijks 1,6 miljoen eenheden kunnen worden verzameld. Bijvangst: een nieuwe koelkrat met bevroren deksel.
Het Nederlandse modemerk WE Fashion gaat zijn bedrijfsprocessen opnieuw vormgeven met Oracle. De bedoeling is dat de omnichannel-activiteiten wendbaarder en veiliger worden in de cloudomgeving van Oracle, en groei faciliteren.
Op feestelijke wijze heeft leverancier van logistieke software Hardis Group Benelux zijn nieuwe kantoor in Utrecht in gebruik genomen. "Een mijlpaal in onze groeistrategie", sprak salesdirector Ronald Schepers tot de aanwezige klanten, relaties en medewerkers. "Dat we in zes jaar tijd al twee keer naar een groter kantoor zijn verhuisd, laat zien dat we op koers liggen in onze reis richting Europees marktleiderschap."
Het liefste zit ze dag in dag uit te A/B-testen. E-commercemanager Frederique Oudkerk van outdoorwinkel Bever probeert op die manier te begrijpen waarom een consument wel of niet bestelt en hoe urgent een order is. Zelf heeft ze als consument een hekel aan fysieke winkels. Ze koopt online wel zo bewust mogelijk. Alhoewel ze als echte Hollander ook wel gevoelig is voor een goede korting op zijn tijd.
De overname van Staci door Bpostgroup brengt belangrijke veranderingen met zich mee voor het management van de groep, maar ook voor de huidige Bpost-dochterondernemingen Active Ants en Radial. Positieve veranderingen, benadrukt Staci-ceo Thomas Mortier. In Nederland acht hij de kans groot dat in 2026 een nieuwe locatie wordt geopend.
Nederlanders zullen dit jaar meer aankopen via internet doen. Naar verwachting wordt er in 2024 8 procent meer online omgezet dan in 2023. Dit terwijl de omzetgroei in detailhandel terugvalt, sterk gedreven door een unieke omzetdaling van supermarkten.
MRG Logistics, de verzelfstandigde logistieke tak van Blokker, start een meerjarig partnerschap met ID Logistics voor winkeldistributie van onder andere Prénatal en Blokker. John Schollink, ceo van MRG Logistics en Stan Hamers, managing director freight van ID Logistics, lichten deze strategische zet toe en bespreken de toekomstplannen van beide bedrijven.
Prénatal is de nieuwe opdrachtgever waar MRG Logistics het Blokker dc in Geldermalsen voor gaat inzetten. De logistiek dienstverlener, eerder dit jaar verzelfstandigd, krijgt hiermee een flink stuk volume terug, dat vorig jaar is weggevallen.
Beleving en productinteractie, zoals PwC dat noemt in een onlangs verschenen marktverkenning, zullen straks belangrijker zijn dan beschikbaarheid en leveringsgemak vanuit de winkel. Retailers zullen hun winkelvoorraad daarop moeten aanpassen. Momenteel heeft 94 procent van de retailers meer dan driekwart van hun producten beschikbaar in winkels. Dit zal naar verwachting gaan afnemen.