VMN media
Inspirerende logistieke lessen 5 jaar Picnic
Picnic bestaat vijf jaar. De eerste vijf jaar brachten inspirerende lessen die gaan over 'rust, reinheid en regelmaat', stelt Walther Ploos van Amstel. Of zoals Picnic zelf stelt: melkboer 2.0.
Picnic bestaat vijf jaar. De eerste vijf jaar brachten inspirerende lessen die gaan over 'rust, reinheid en regelmaat', stelt Walther Ploos van Amstel. Of zoals Picnic zelf stelt: melkboer 2.0.
"Laten we niet overspannen doen over de komst van Amazon naar Nederland. Het is gewoon een normaal bedrijf." In Nederland is de e-commerce wereld al sterk ontwikkeld. Verladers en e-fulfilmentbedrijven weten - met vallen en opstaan - heel goed waar ze mee bezig zijn.
Het Vlaamse Bubble Post presenteert een nieuwe gekoelde cargofiets voor de bezorging van verse producten in de stad.
Welke bedrijven zijn volgens de Emerce 100 het beste in fulfilment en opleiden? Het wordt dringen aan de top, eenzaam is het allerminst.
De webshop Vente-Exclusive.com gaat in zee met Bubble Post voor milieuvriendelijke distributie van pakketjes in Amsterdam. In België werken de twee bedrijven al samen.
Omdat consumenten steeds meer spullen online bestellen, rijden pakketbezorgers in woonwijken af en aan. Er wordt te vaak te hard en onoplettend gereden stelt Veilig Verkeer Nederland.
Pure webwinkels hebben in 2015 bijna 17 procent meer omzet gedraaid dan in 2014. Ook het aantal webwinkels zit in de lift. Een verzesvoudiging ten opzichte van 2007.
Wat kunnen groothandels doen om bij te blijven in B2B e-commerce. Jeroen van den Berg beschrijft 4 stappen op Logistiek.nl.
Op een zonovergoten landgoed Nyenrode lieten 13 deelnemers van de Masterclass E-commerce zich door hoogleraren en topdocenten deze week bijpraten over de laatste trends op het gebied van e-commerce. Dat leverde een levendige brainstorm over de E-commerce toekomst op en bovenal een open dialoog tussen de deelnemers die ieder voor e-commerce uitdagingen staan.
Dat e-commerce groeit en er nog volop uitdagingen zijn voor logistiek bleek uit de volle zaal met 160 e-commerce managers. Zij lieten zich graag bijpraten tijdens Logistiek & E-commerce waar sprekers van grote namen Bol.com, Wehkamp.nl, Heineken en O'Neill elkaar afwisselden.