Demand leadgeneration

Hoe etaleer je jouw expertise op een neutraal podium?

Hoe zorg jij dat je inhoudelijk een dialoog blijft voeren met jouw (potentiële) klanten? De huidige maatregelen maken dit lastiger. Er zijn geen events, geen beurzen. Hoe etaleer je nu je expertise op een neutraal podium? En hoe haal je daarmee concrete interesseprofielen binnen voor jouw salesorganisatie? Met Demand Lead Generation claim je jouw expertise binnen het zeer uitgebreide netwerk van Logistiek en gaan wij voor jou op zoek naar geïnteresseerden.

Onze aanpak:
  • We bieden de doelgroep een onderwerp aan waarin jij als expert volledig tot je recht komt
  • We zoeken vanuit Logistiek naar lezers binnen ons B2B-netwerk;
  • We matchen deze lezers, waar mogelijk, met het gewenste profiel;
  • We starten een dialoog op inhoud;

En dan? De eerste stappen zijn gezet, we dragen vervolgens deze leads over aan jouw bedrijf. Zo houd je volledig controle over de uitwerking van deze leads.

Waarom kies je voor Demand Lead Generation?

Eén van de belangrijkste B2B marketingdoelen in 2020 was het genereren van vraag. In deze tijd makkelijker gezegd dan gedaan. Waarom is juist demand lead generation zo belangrijk?

Demand Lead Generation


  • Het vergroot de mogelijkheden van up-sell en cross-sell;
  • Het positioneert hoogwaardige kwaliteitscontent afgemeten binnen de customer journey;
  • Het geeft inzichten en statistieken over de customer journey van jouw doelgroep;
  • Interesseprofielen worden gekwalificeerd en gevoed op basis van content, actie én reactie.

Hoe start je een leadcampagne op?

Een leadcampagne opstarten doe je niet zomaar, dat begint met een goed stappenplan om uit te komen bij de juiste leads:

  1. Definiëren van de lead die je zoekt Hoe ziet de customer journey eruit? Voor welke fase zoeken we leads?
  2. Welke overtuigende content zet je in? Staat kennisdeling hierin centraal? Speelt het in op een trend, probleem of legt het concreet een oplossing voor?
  3. Op welke criteria wil je interesseprofielen filteren? Zijn alle organisaties in potentie interessant? Welke kenmerken zijn nice-to-have en welke must-have?
  4. Hoe volg je jouw leads op? Een lead is nooit warm, dus zorg dat je iemand met inhoudelijke interesse kunt voorzien van een warm bad en hoogwaardig vervolg.

Het team van Logistiek adviseert jou in dit proces graag waar mogelijk. Laat je daarom vrijblijvend informeren door Rogier, Jeroen, Mike of Marcel. Claim jouw expertise, start een dialoog en blijf in contact.

Contactgegevens Team Logistiek