De intelligent enterprise voor groothandel en distributie

De intelligent enterprise voor groothandel en distributie

In 2025 zal een groot deel van de inkomsten van een distributeur afkomstig zijn van klantspecifieke oplossingen die zijn business transformeren en het bedrijf onderscheiden van de concurrentie. Denk hierbij aan valueadded services, oneindige voorraden, projectgebaseerde samenwerking en automatisering zodat medewerkers zich kunnen richten op taken die meerwaarde bieden.

Lichte groeicijfers voor transport en logistiek verwacht in 2024

Lichte groeicijfers voor transport en logistiek verwacht in 2024

Kredietverzekeraar Atradius verwacht dit jaar een groei van 3,8 procent voor transport en logistiek wereldwijd. Volgend jaar wordt een stijging van 4 procent voorspeld. De sector profiteert van de hogere wereldwijde industriële productie en de groeiende consumentenvraag. Wel blijft de eurozone achter bij de wereldwijde verwachtingen.

Het nut van logistics engineers: 'Meer inzicht kan besparingen opleveren'

Het nut van logistics engineers: 'Meer inzicht kan besparingen opleveren'

Business engineer, logistics engineer. Hoe de functie ook heet, steeds meer logistiek dienstverleners hebben iemand in dienst die helemaal in de huid van de verlader kruipt en zijn logistieke vraagbaak is. Welke kwaliteiten hebben zij? Wat leveren ze het bedrijf op? En wat hebben zij nodig om ook in de toekomst relevant te kunnen zijn? Twee jonge logistics engineers delen hun ervaringen.

Bulk Terminal Zeeland

Infiltrant betaalde directie BTZ 180.000 euro voor invoer cocaïne

De politie heeft in een onderzoek naar drugshandel in de haven van Vlissingen een vergaand middel ingezet. De recherche voerde zelf 100 kilo cocaïne in via het overslagbedrijf Bulk Terminal Zeeland. Daarvoor werd gebruikgemaakt van een agent die zich voordeed als drugscrimineel. Hij betaalde 180.000 euro aan twee directieleden. Dat meldt Nieuwsuur.

DSV maakt nog grotere kans op overname DB Schenker

DSV maakt nog grotere kans op overname DB Schenker

Van de drie overgebleven bieders, heeft nu ook Bahri zich teruggetrokken uit de strijd om DB Schenker. Alleen DSV en CVC zijn nog geïnteresseerd om de Duitse logistiek dienstverlener over te nemen.