nieuws

Still komt met twee nieuwe pallettrucks

Warehousing 842

Still breidt zijn programma compacte pallettrucks met uitklapbaar platform uit met de modellen EXH-SF en EXD-SF (dubbeldek) De modellen zijn inzetbaar voor het zwaardere segment.

Still komt met twee nieuwe pallettrucks

De EXD-SF 20 neemt twee maal 1 ton op mast- en steunpootheffing, terwijl de EXH-SF 20/25 geschikt zijn voor enkelvoudige lasten van 2 en 2,5 ton. De nieuwe pallettrucks borduren voort op de bestaande modellen en zijn met hun breedte van slechts 720 mm de smalste op de markt, claimt Still.

Automatisch snelheidsbepaling

De EXD-SF dubbeldekstruck rijdt met zijn twee lasten maximaal 10 km/u. Door Dynamic Drive Control stemt hij automatisch de snelheid af op het laadgewicht en de hefhoogte. Zodra de hefhoogte boven de 1.800 mm uitkomt, schakelt de EXD-SF over op de langzame modus om een veilige werking te garanderen.
De dubbeldekstruck kan worden uitgerust met een lastbeschermrek voor extra veiligheid en zekerheid.

still-pallettrucksStill EXH-SF 20/25

Voor enkelvoudig en snel horizontaal transport biedt Still met de EXH-SF vijf verschillende prestatiepakketten voor maximumsnelheden van 6, 8, 10, 12 of 14 km/u. Bovendien beschikken al deze machines over een ingebouwd Curve Speed Control assistentiesysteem dat de snelheid automatisch aanpast aan de actuele stuurhoek.

 

 

 

Verend platform

De EXH-/EXD-SF modellen zijn voorzien van een luchtgeveerde platformdemping met ingebouwde compressor. Hiermee is het veercomfort makkelijk en persoonlijk instelbaar. De zijsteunen zijn met één hand in hoogte verstelbaar.

De lage opstaphoogte en de optimale zichtbaarheid van de vorkpunten bieden extra gemak en veiligheid bij dagelijks gebruik. Voor een hogere snelheid als meelooptruck is de combi-dissel leverbaar. De 5-punts wielconfiguratie met centraal geplaatst aandrijfwiel en zijdelingse steunwielen, zorgen voor maximale tractie en stuurcontrole op laadbruggen en dockboards. De pallettrucks zijn leverbaar met met loodzuur- of Li-ion-accu’s.

 

Reageer op dit artikel