nieuws

Wisseling van de wacht bij UniCarriers

Warehousing 1779

Wisseling van de wacht bij UniCarriers
Masashi Takamatsu

UniCarriers Europe gaat verder onder een nieuwe leiding. Masashi Takamatsu neemt het stokje over van Nobuo Ya. Onder de nieuwe leiding wil de heftruckfabrikant meer nadruk leggen op directe sales in de belangrijkste Europese landen.

Masashi Takamatsu is per 1 mei aangesteld als nieuwe President. Zijn focus komt te liggen op het versterken van de merken UniCarriers en TCM op de Europese markt onder de vleugels van de nieuwe UniCarriers eigenaar Mitsubishi Logisnext. Zijn voorganger Nobuo Yo keert terug naar Japan en gaat de salesorganisatie aansturen voor alle vestigingen buiten Japan. Takamatsu heeft ruime ervaring in de mobiel intern transport sector. Voordat hij in 2012 president van UniCarriers Asia werd, heeft hij in Nederland en Zweden gewerkt voor de voorlopers van UniCarriers: Nissan en Atlet. Het Europese hoofdkantoor is in het Zweedse Mölnlycke.

Diverse namen onder één vlag

UniCarriers CEO Hideaki Ninomiya kondige vorig jaar een naamswijziging aan, die voort vloeit uit de overname van UniCarriers in 2015 door het Japanse Mitsubishi. De naamswijziging betreft vooralsnog alleen de Japanse markt. In een later stadium zal de naam UniCarriers ook in Europa van de markt verdwijnen, zo is de verwachting. Als groep is UniCarriers goed voor 1,5 miljard euro omzet en biedt werk aan bijna 6.000 medewerkers wereldwijd.
In de periode 2011 – 2013 ontstond UniCarriers uit een samensmelting van de merken Nissan, Atlet en TCM. In Nederland voert UniCarriers, met vestingen in Enschede en Rijswijk, ook het merk Caterpillar. Voor Mitsubishi heftrucks is Offringa in Creil de importeur op de Nederlandse markt.

One-stop shopping model

UniCarriers en TCM zijn in Europa druk in de weer om meer marktaandeel te veroveren. Om die reden zal het key-account managementteam worden versterkt en krijgt de verkoop via de directe kanalen meer aandacht. Ook wil Takamatsu meer tijd steken in de uitbreiding van de verhuuractiviteiten en de occasionstak. In de komende jaren zal het one-stop-shopping model meer eenheid laten zien op de belangrijkste Europese markten. One-stop-shopping betekent voor UniCarriers het volledige aanbod aan vorkheftrucks en magazijntrucks inclusief alle diensten samen te brengen in een full service concept: van magazijninrichting en vlootbeheer tot aan een volledig trainingspakket op het gebied van gezondheid en veiligheid. “De service en de aftersales spelen een steeds grotere rol,” legt Takamatsu uit. “Met ons one-stop-shopping concept hebben de klanten direct  toegang tot alle diensten voor het beheer van hun intern transportmaterieel. Dit onderstrepen wij als een extra reden om een product uit het UniCarriers portfolio te kiezen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels