nieuws

Jan Hommes: ‘De Logistica 2017 is een transitie-editie’

Warehousing 1092

Jan Hommes: ‘De Logistica 2017 is een transitie-editie’

De discussie of vakbeurzen nog wel van deze tijd zijn, is niet nieuw. Jan Hommes, directeur stichting Logistica en BMWT, stelt dat de Logistica er nog altijd toe doet vooral nu er aan deze beurseditie ook kennispartners worden toegevoegd die allemaal een deel van het inhoudelijke programma leveren. “Dat maakt de Logistica tot een hele interessante bijeenkomst”.

In een interview in het novembernummer en het online magazine van Logistiek stelt Hommes dat tijdens de komende Logistica eind deze maand ‘er meer content is en ook andersoortige content’. “Goed voorbeeld is het zogenaamde Hydrogen Plaza. Daar bundelen we kennis op het gebied van waterstof als energiebron voor heftrucks. Dat thema is nieuw en we laten daarmee zien hoe het anders kan.”

Lees ook in het Logistica-online magazine:

‘Hydrogen Plaza als voorbeeld hoe het anders kan’

 

De BMWT-directeur verwacht dat hiermee een beweging op wordt gebracht, die beter aansluit op wat er momenteel in de branche gebeurt. “Of we in 2025 nog een beurs hebben zoals de Logistica nu, dat vind ik niet zo interessant. Misschien hebben we dan wel een aantal thematische pleinen en Scala’s waar relevante partijen zich gezamenlijk presenteren met praktijkgerichte oplossingen. Het zou zo maar eens meer die kant op kunnen gaan. Voor nu is het vooral belangrijk dat we een Logistica neerzetten die aantrekkelijk is.”

‘Vernieuwing kon niet uitblijven’

In het vorige week verschenen novembernummer van Logistiek stelt Hommes verder dat vernieuwing van de Logistica, de vakbeurs is dit jaar bijvoorbeeld maar drie in plaats van vier dagen, niet kon uitblijven. “Iedereen was het er wel over eens, dat er iets moest gebeuren om relevant te blijven voor de toekomst.”

Logistica 2017 is een transitie-editie

Hommes weet niet of hiermee het ultieme antwoord wordt gegeven. “Dat moet zich maar gaan bewijzen. Het is niet vanzelfsprekend, dat exposanten gewoon weer terug komen voor de volgende editie. Als het zo is dat structureel partijen weg blijven, die toonaangevend zijn en op de Logistica zouden moeten staan, dan moeten we ons nog eens goed achter de oren krabben. Ik zie de Logistica van 2017 als een transitie-editie. We gaan na afloop van de beurs beoordelen hoeverre we in onze opzet zijn geslaagd.”

Reageer op dit artikel