nieuws

Audi start AGV pilot Egemin met omgebouwde Still reachtrucks

Warehousing 1885

Audi start AGV pilot Egemin met omgebouwde Still reachtrucks
Autonomous forklift truck

Audi gaat AGV systemen testen voor zijn fabriek in Ingolstadt. De autofabrikant gaat gebruik maken van omgebouwde Still reachtrucks van Egemin.

Audi wil zijn logistieke processen optimaliseren. Audi start daarom in april 2017 in het goederenmagazijn in het Duitse Ingolstadt met een pilotproject voor de optimalisering van de interne goederentransporten. Centraal in de test staan AGV’s van Egemin. Momenteel wordt het goederentransport manueel gedaan met heftrucks.

Samenwerking Egemin en Still

Voor het pilotproject implementeert Egemin een E’gv® Hybrid-oplossing  gebaseerd op twee FM-X 12 reachtrucks van dochterbedrijf Still. Still en Egemin behoren door de overname van Egemin door Kion tot hetzelfde concern. De Audi pilot kenmerkt het samenwerkingsbeleid tussen de merken dat Kion voorstaat. “We houden niet vast aan traditionele structuren, maar kijken op welke manier we de klant het beste kunnen bedienen”, aldus Jan Vercammen, ceo Egemin Automation in novembereditie van Logistiek magazine.

Egemin deelt E’gv’s in 3 reeksen

In de praktijk betekent dat Egemin geen eigen, nieuwe AGV’s bouwt die in de range zitten van Kion De E’gv-oplossingen van Egemin zijn voortaan opgedeeld in drie reeksen:

  • E’gv STANDARD: AGV-systemen gebaseerd op onze standaardmodellen (waaronder FLV2012/N) en off-the-shelf AGV’s (bv E’gv Compact), aangepast aan specifieke klantvereisten
  • E’gv HYBRID: AGV-systemen gebaseerd op heftrucks uit de KION range (Still, Linde)
  • E’gv CUSTOM: AGV-systemen volledig op maat van de klant zijn toepassing (dat kan zowel mechanisch, sturingstechnisch of softwarematig zijn).

 Efficiënter met minder ruimte

Vanuit de 25.000 m² grote hal levert Audi onder meer aan zijn productievestigingen in China en India. Audi vult elk jaar tot 2.500 zeecontainers met goederen die vertrekken vanuit het goederen dc in Ingolstadt.Stefan Meier, projectleider bij Audi: “De onderdelen van onze Audi-modellen komen bij ons aan op grote laadplateaus. De onbemande voertuigen van Egemin zullen de goederen voortaan autonoom in de rekken stapelen en weer uit de rekken halen om ze naar de verpakkingzones te brengen.” Naast een efficiënter intern transportsysteem bespaart deze automatisering Audi ruimte omdat er geen rangeerzones meer nodig zijn tussen de rekken. De AGV pilot is onderdeel van het grotere project Smart Factory.

 

 

Reageer op dit artikel