nieuws

HighJump neemt SC-leverancier Accellos over

Warehousing

HighJump Software neemt Accellos over. Hiermee ontstaat een bedrijf dat onder andere WMS, TMS, connectivity en routeplanning software levert aan in totaal 11.000 klanten in 23 landen. Wat David Houser en Michael Agnew van HighJump betreft blijft het niet bij deze groeispurt. “We zien nog veel groeimogelijkheden, óók in Europa, zij het dat dit wel een vervangingsmarkt is.”

HighJump neemt SC-leverancier Accellos over

De samenvoeging van de twee bedrijfsactiviteiten is een nieuwe consolidatiestap in de wereld van de logistieke software. De analisten van ARC Research voorspelden al in 2009 dat ontwikkelaars van logistieke software in een consolidatieslag terecht zouden komen en dit lijkt waarheid te worden. Afgezien daarvan is er een groeiende behoefte aan IT-tools waarmee bedrijven beter of sneller kunnen inspelen op veranderingen in hun eigen logistieke keten, zeker met de opkomst van e-commerce-activiteiten. Deze vraag naar onder andere software voor het beheren van omni-channel-activiteiten, leidde bij HighJump volgens Houser in 2013 tot het beste jaar in het bestaan van HighJump. Gezamenlijk wisten de beide ondernemingen naar eigen zeggen 1.100 nieuwe klanten aan zich te binden.

Mikken op retail, logistiek en productie

Met de overname van Accellos – HighJump omschrijft het zelf als het samengaan van twee bedrijven – ontstaat er een nog grotere onderneming die zich met de ontwikkeling van software richt op bedrijven die actief zijn in de retail, op het gebied van distributie, productie, logistieke dienstverlening en fulfilment.

Klantenbestand Europa vergroten

HighJump is vooral in de VS en in Azië sterk aanwezig, maar wil ook graag in Europa haar klantenbestand vergroten. Houser, Vice President International, en Agnew, Director International Channel and Strategic Alliances EMEA zijn hierover positief gestemd, mede door de snelle opkomst van omni-channel activiteiten. Het bedrijf aast in Europa op meer naamsbekendheid, die in de ogen van de twee heren vooral te behalen is door klanten met bekende namen aan zich te binden. De kans is volgens hen aanzienlijk dat er binnen afzienbare tijd in zowel Denemarken als Zweden een bekende retailer een contract tekent. In Nederland loopt de business nog niet zo snel als gehoopt, maar dit wijden Houser en Agnew vooral aan het economische klimaat. “In Duitsland en Groot-Brittannië hebben we goede successen behaald, twee landen waar het economisch beter gaat.” In de Benelux, maar ook in Scandinavië en de DACH-regio is IQ-PCC de vertegenwoordiger van HighJump.

Reageer op dit artikel