blog

Twitteren tijdens Logistica: dit levert het op

Warehousing

Heeft het zin om actief gebruik te maken van social media tijdens een vakbeurs in de Logistiek? In dit blog het antwoord van Björn Bouwmeester, online marketing & communicatie specialist van Heembouw.

Twitteren tijdens Logistica: dit levert het op
Björn Bouwmeester

Heembouw was één van de exposanten tijdens de Logistica begin november. Als partij die erg actief is op het gebied van social media, hebben we geprobeerd om de Twitter-activiteit tijdens de beurs te stimuleren. In onze stand was een grote Twitterwall te zien met alle tweets en foto’s rondom de beurs. Zelf ben ik de hele week aanwezig geweest om live verslag te doen via Twitter en onze website. Onze activiteit viel op deze manier in ieder geval op. De aanwezigheid en interactie die andere partijen uit de logistieke sector lieten zien viel mij tegen. Heeft het zin om actief gebruik te maken van social media tijdens een beurs?

Twitterwall op Logistica

Een Twitterwall maakt indruk en het creëert bewustwording, dat hebben we duidelijk gemerkt. Indruk omdat wij als Heembouw verreweg de meeste tweets over de beurs verstuurden. Bewustwording omdat andere partijen en personen hierdoor gaan nadenken en zelf ook actiever worden. En zo’n wall met steeds actuele berichten en foto’s trekt aandacht, en dat wil je tijdens een beurs.

Bezoekers en collega’s

We hebben veel bezoekers in de stand gehad die na een kijkje op de Twitterwall zelf hun activiteit op Twitter opschroefden. Ook onze eigen collega’s die op de stand stonden werden enthousiast, en dit ging verder dan alleen Twitter. Ook op LinkedIn werden veel foto’s gedeeld en er werd goed nagedacht dat het belangrijk is om mooie momenten vast te leggen op foto of video.

Social media: serious business

In de week van de beurs zijn er in totaal 1026 berichten gedeeld over de Logistica. Wij waren zelf verantwoordelijk voor 111 van deze berichten en hebben ze allemaal gelezen. Daardoor waren wij in staat te reageren op de voor ons relevante berichten. Dat zorgde voor meer bezoekers aan onze stand. Eén van deze bezoeken was zo relevant dat hier zelf een hele serieuze lead uit ontstaan is, serious business dus dat Twitteren.

Nieuwe contacten

Voor ons werkt Twitter. Nieuwe contacten, meer zichtbaarheid en het is gewoon leuk! Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met bedrijven uit de branche die met Social Media aan de slag willen. Wij delen onze kennis graag, bijvoorbeeld via Webinars. Dit deden we al in aanloop naar de Logistica en zullen we zeker herhalen. Volg ons via @Heembouw.

Auteur: Björn Bouwmeester, online marketing & communicatie specialist van Heembouw.

Reageer op dit artikel