blog

ICT & Logistiek: van aanbod- naar contentbeurs

Warehousing

ICT & Logistiek: van aanbod- naar contentbeurs
Sebastiaan Boxman

ICT & Logistiek is, in combinatie met Logistica, één van de belangrijkste vakbeurzen voor de logistieke industrie. Sebastiaan Boxman, marketing programs coördinator Benelux bij Kewill, blogt over de veranderingen van zijn evenement van het jaar.

We staan al meer dan tien jaar op de vakbeurs ICT & Logistiek en ook dit jaar zijn we als leverancier van software voor supply chain execution weer van de partij. Het biedt ons de mogelijkheid om onze toepassingen voor supply chain execution bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen.”

Persoonlijk contact

Veel bedrijven die de beurs bezoeken, zijn op zoek naar nieuwe software. Ze selecteren vaak vooraf welke stands van leveranciers ze willen bezoeken. In de meeste gevallen hebben deze bedrijven dus al onderzoek gedaan naar je organisatie en zijn ze nieuwsgierig naar de software die je te bieden hebt.

Op de beurs staan is een mooie gelegenheid voor ons om direct in contact te komen met onze doelgroep en face-to-face toelichting te geven op ons productaanbod. Het persoonlijke contact werkt goed doordat prospects de mensen achter onze organisatie leren kennen en kunnen zien of dit past bij hun identiteit. Dit werkt vele malen beter dan onpersoonlijk contact waarbij prospects brochures downloaden of informatie opvragen via de website.

Interessante content en demonstratie

Doordat wij al jaren aanwezig zijn op ICT & Logistiek, hebben we meegemaakt hoe de vakbeurs door de jaren heen is veranderd. Vroeger lag de nadruk meer op het bieden van een gevarieerd aanbod aan softwareleveranciers. Tegenwoordig is dat niet meer voldoende. Het is voor vakbeurzen steeds belangrijker om ook interessante content te bieden. Denk aan spreekgedeeltes, break-out sessies en presentaties. Dit is iets waar ICT & Logistiek tegenwoordig veel aandacht aan besteedt. Bezoekers die een presentatie bijwonen, kunnen later de stand van de spreker bezoeken voor meer toelichting en een demonstratie van de applicaties.

Samenwerken

Uiteraard is het bij de beurs ook van belang dat de medewerkers die je organisatie vertegenwoordigen een goede teamgeest hebben. Dit bereik je door alle medewerkers al in het beginstadium te betrekken bij de organisatie van de beursdeelname. Het is belangrijk dat iedereen op de hoogte is van de doelstellingen en een beurstraining heeft gevolgd. Marketing en Sales moeten goed samenwerken, de bedrijfsvisie uitstralen en gefocust zijn op het genereren van zoveel mogelijk leads. Dat is – zoals voor elke exposant op de beurs – een belangrijk doel.

Mooiste ervaring

Onze mooiste ervaring met ICT & Logistiek is de bekendmaking van onze samenwerking met internationale logistiek dienstverlener De Rijke. Tijdens de vakbeurs in 2013 maakten we bekend dat De Rijke voor het Kewill MOVE-platform had gekozen. De samenwerking werd officieel bekrachtigd tijdens de beurs. We hopen de komende jaren nog veel nieuwe mooie ervaringen mee te maken tijdens ICT & Logistiek.

Wat zijn uw mooiste ervaringen op de ICT & Logistiek? Ik zie ze graag verschijnen in de reacties hieronder!

Auteur: Sebastiaan Boxman is marketing programs coördinator Benelux bij Kewill

Reageer op dit artikel