blog

Niet gevraagd, dus niet gekregen

Warehousing

Het is zaterdag en ik ben bij een bedrijf bezig met een training. De theorie is afgerond en we staan voor het praktijkdeel klaar bij de truck, om die te gaan controleren.

Artikel oorspronkelijk gepubliceerd in T+O Heftrucks op 1 november 2008.

Als eerste onderdeel kijk ik altijd of de truck gekeurd is, maar geen van ons kon daarvan een bewijs ontdekken. Een van de cursisten zegt dat deze truck speciaal voor deze dag is gehuurd. Meestal staat ook op een huurtruck wie hem levert, zo ook op deze. We gaan maar eens bellen.
 

Als de telefoon een paar keer is over gegaan wordt hij opgenomen door iemand van het verhuurbedrijf. Ik vertel wie ik ben en waar ik ben. Vervolgens vraag ik aan de persoon of de truck, die hier bij dit bedrijf staat, ook gekeurd is. De man zegt: “Nee, maar de truck is wel goed hoor.” Ik vraag nogmaals of die truck echt niet gekeurd is en weer krijg ik hetzelfde antwoord, alleen wordt er nu wat harder gesproken.

Ik vertel de man dat het mij verbaast dat ze een heftruck hebben neergezet die niet is gekeurd. De man antwoordt dat het bedrijf daar niet om had gevraagd…
 

Ik zeg dat een bedrijf daar niet om hoeft te vragen en dat deze truck nu niet gebruikt mag worden. Er zal daarom ook niet voor worden betaald door dit bedrijf, sterker nog: ik moet nu helaas de cursus gaan afbreken en zal adviseren om ook die kosten op het verhuurbedrijf te gaan verhalen. De man moet even overleggen en verbreekt de verbinding.

Ik stel aan de cursisten voor om wel alvast te gaan kijken wat je bij een controle kunt doen. Als we daar mee bezig zijn wordt er gebeld dat het verhuurbedrijf al onderweg is om een gekeurde truck te brengen.

Kijk wat een service!

Groet`n van Jan uut Drenthe.

 

Reageer op dit artikel