blog

Solliciteren

Warehousing

De kranten staan weer vol met vacatures voor logistiek personeel. Eén advertentie viel mij een aantal weken geleden direct op: de advertentie waarin Blokker op zoek is naar “enthousiaste en gemotiveerde heftruckchauffeurs v/m”.

Deze oproep is op zich niet zo bijzonder. Uitzendbureaus riepen een jaar geleden al dat ze erg veel moeite moeten doen om goede hef- of reachtruckchauffeurs te vinden. Afgelopen zomer slaakten logistiek dienstverlener DHL en uitzendbureau Otto in Noord-Limburg een noodkreet. DHL had nog 500 vacatures te vervullen, Otto maar liefst 600. Goede magazijnmedewerkers zijn dus moeilijk te vinden, niet alleen in de omgeving van Geldermalsen waar het enorme dc van Blokker staat.

 

Waarom de advertentie van Blokker dan wel opviel? Door de heftrucks die de oproep omsierden. De afdeling personeelszaken van Blokker heeft een advertentie ontworpen met foto’s van een reachtruck en een elektrische driewieler en vierwieler, allemaal van Still. Als dat nog niet genoeg begerige blikken lokt, is er altijd nog de foto van de hoogbouwtruck, ook afkomstig uit Hendrik-Ido-Ambacht. Voor heftruckchauffeurs in spe moet dat een aanlokkelijk vooruitzicht zijn: het machtige gevoel dat je krijgt als je zo’n enorme hoogbouwtruck mag besturen.

 

In de oproep zelf benadrukt Blokker nog eens dat in Geldermalsen met professioneel materieel wordt gewerkt: reachtrucks met side-shift en hoogbouwtrucks. "Bij het selecteren van het materiaal is goed gelet op de ergonomie van de trucks, waardoor optimale zitcomfort bereikt wordt."

 

Zo zie je maar weer: de keuze van ergonomisch verantwoord intern transport materieel leidt niet alleen tot een lager ziekteverzuim, maar helpt wellicht ook bij het aantrekken van nieuwe magazijnmedewerkers. En dan komt het ook van pas als de heftruckfabrikant heeft geïnvesteerd in design. Want eerlijk is eerlijk, die trucks van Still zien er modern en eigentijds uit in de advertentie.

 

Als ik heftruckchauffeur was en geen baan had, wist ik het wel. Bij een bedrijf dat in de advertentie laat zien dat het weet wat heftruckchauffeurs belangrijk vinden, is het vast goed toeven. Overigens is de termijn om te reageren al verstreken.

 

 

 

 

 

 

 

Reageer op dit artikel