artikel

Voice Recognition

Warehousing Premium

Bij spraakherkenning in relatie tot Auto-ID is te denken aan vooral het voice-picken, maar ook andere logistieke processen kunnen met “Voice” worden ondersteund.

Een voicesysteem bestaat uit

  • Een headset bestaande uit een kleine luidspreker die op het oor wordt gedragen en een gekoppelde microfoon. Vaak is de microfoon dubbel uitgevoerd met één opening naar de mond gericht en één naar buiten. De headset kan dan het verschil in de twee signalen berekenen en het gesproken woord van de omgevingsruis filteren.
     
  • Een mobiele computer die digitale instructies als gesproken tekst doorgeeft aan de luidspreker en het gesproken woord vanuit de microfoon omzet in digitaal signaal. Deze mobiele computer staat draadloos (via WiFi) in verbinding met het centrale informatie systeem.
     
  • Middelware die is ingericht om de fysieke logistieke processen te vertalen naar de database van het logistieke informatie systeem en om de opdrachten uit het logistieke informatie systeem om te zetten naar eenduidige instructies naar de gebruiker.

Voicesystemen functioneren ook in combinatie met handterminals, waarbij de gebruiker één apparaat heeft voor de spraakherkenning alsmede voor het scannen van bijvoorbeeld serienummers of batchnummers.

Reageer op dit artikel