nieuws

Bol.com verzorgt e-fulfilment Etos

Supply chain 800

Bol.com gaat de e-fulfilment verzorgen voor drogisterijketen Etos. De samenwerking van Etos met bol moet de e-commerceomzet van de drogisterijketen verbeteren.

Bol.com verzorgt e-fulfilment Etos

Etos gaat volgend jaar in zee met Bol.com, voor de online distributie. Dat zegt Saskia Egas Reparaz, ceo van Etos, in BNR Zakendoen. Beide concerns zijn onderdeel van Ahold Delhaize, dus dat maakt het een stuk eenvoudiger om de ‘digitale nieuwe winkelstraat’.

Supply chain e-commerce

De marges van Etos zijn al ruim genoeg, maar er is nog het nodige voorwerk te verrichten. “We kunnen heel makkelijk samen leren. We moeten kijken welk assortiment we daar neerzetten en hoe we de supply chain inrichten. Doen we dat zelf of doen we dat via Bol?” Vervolgens moeten er lessen getrokken worden uit de producten die op de eigen site en op Bol.com worden aangeboden.

Voor bol.com betekent het aanhaken van Etos een volgende stap in zijn platformstrategie. Platforms hebben de toekomst en bol.com moet er daar 1 van worden.  Binnen nu en twee jaar moet de transformatie van Nederlandse grootste e-commerce speler een feit zijn.

 

 

 

 

Altijd dichtbij

De digitale activiteiten gaan niet ten koste van het aantal fysieke winkels, bezweert Egas Reparaz. Een aantal filialen is gesloten, maar daar staan weer openingen van nieuwe vestigingen tegenover. ‘We hebben er nu 546. Het gaat erom dat we altijd dichtbij blijven. Ik geloof heel erg in partnerships. We weten via de verschillende platforms welke vragen de klanten in onze winkels en online worden gesteld. Op basis daarvan kunnen we die innovaties realiseren.”

 

Reageer op dit artikel