nieuws

WE Fashion investeert in planningstechnologie om omnichannel te verbeteren

Supply chain 377

Nederlands modemerk WE Fashion wil zijn voorraadbeheer voor zijn omnichannel-aanpak verbeteren. Om dit te realiseren, investeert het modebedrijf in een nieuwe planningstool.

WE Fashion investeert in planningstechnologie om omnichannel te verbeteren

Het optimaliseren van het assortiment voor een omnichannel-strategie. Dat is het doel van WE Fashion. Hierom investert het modebedrijf in een voorraad/planingstool van Aptos. De tool moet er voor zorgen dat WE nog beter zicht heeft in zijn assortiment en het voorraadniveau per kanaal.

WE Fashion, verkoopt collecties via de eigen winkels, via de eigen website en via online partners. Koen Aben, Omni Retail Director bij WE Fashion. “De eerste ervaringen waren bijzonder positief. De oplossing bleek onze omnichannel-bedrijfsvoering heel inzichtelijk te maken. Daarom gaan we de samenwerking uitbreiden.”

 

Lees ook
Omnichannel: klantbeleving centraal plus geld verdienen – hoe doe je dat?

Hierom groeien online platforms hard; einde nog lang niet in zicht

 

WE gebruikt de oplossing voor de planning van de eigen winkels, online-kanalen (waaronder online-partners) en wholesale. Aben: “Onze winkels verschillen niet alleen in locatie en grootte, maar verkopen ook uiteenlopende collecties. Als je een snel veranderend, gevarieerd assortiment wilt voeren en dat ook online wilt aanbieden, wordt planning steeds ingewikkelder.”

 

Reageer op dit artikel