nieuws

‘Maak het werken met een WMS leuker’

Supply chain 785

Robotisering, steeds lastigere SLA’s, machine learning, online groei. Ontwikkelingen die vragen om een intelligent systeem die deze complexiteit in een warehouse omgeving aan kan. Daarom voegt Manhattan Associates een Warehouse Execution System toe aan hun WMS oplossing. “Dit zorgt voor blije werknemers en teams. Klanttevredenheid komt dan vanzelf.”

‘Maak het werken met een WMS leuker’
Ceo Eddie Capel tijdens zijn openingsspeech van Manhattan Exchange 2019: "We creëren dingen die er nog niet zijn."

Dit was een van de zaken die voorbij kwam tijdens de jaarlijkse gebruikersbijeenkomst Manhattan Exchange van Manhattan Associates met als slogan ‘Push Possible’ die onlangs in Barcelona werd gehouden. Met deze editie met 400 deelnemers, een groei van 40 procent ten opzichte van de vorige editie, een succes te noemen.

Focus op werknemers

De steeds groter wordende variatie in automatisering en robotisering in warehouses vraagt om andere oplossingen, aldus CEO Eddie Capel van Manhattan Associates. Bovendien mag het werken met een WMS ook best leuk zijn, vindt Capel. Meer employer engagement, door het intuïtief maken van de apps en software, zorgt daarvoor. “Je kunt je continue richten op klanttevredenheid, maar als je focust op je werknemers en helpt om teams beter te laten werken, dan komt de klanttevredenheid vanzelf.” Omdat goede medewerkers steeds lastiger zijn te vinden wordt het volgens Capel steeds belangrijker om sterke teams met gedreven medewerkers te behouden en te enthousiasmeren.

WES stuurt robots aan

In het WMS van Manhattan, dat dit jaar wederom is uitgeroepen tot leider in de Gartner Magic Quadrant voor WMS, zitten labour management engagement tools die individuele performances kunnen meten verwerkt. Ook order streaming, een ander paradepaardje van Manhattan, zorgt ervoor dat het werk in een warehouse beter te managen is. Met order streaming kunnen distributiecentra hun processen namelijk aanpassen en dynamischer reageren op de orders van consumenten. Het is een softwarefunctie die in e-commercewarehouses en dc’s wordt gebruikt om problemen met complexe pickvolgorden op te lossen, ook wel waveless picking genoemd. Het vangt arbeidspieken en -dalen op en reduceert de tijd tussen het vastleggen van een order en de fulfilment van een order en is speciaal voor e-fulfilment ontwikkeld. In Nederland is Wehkamp erg te spreken over deze oplossing. Het stelt het ecommercebedrijf in staat om gelijktijdig batches en single orders te verwerken – allemaal binnen één warehouse. Het geïntegreerde Warehouse Execution System (WES) stuurt de workflow tussen het personeel en de verschillende geautomatiseerde technologieën, waaronder 550 shuttle robots, aan.

Manhattan Automation Network

Samen met partners ontwikkelde Manhattan een programma om integratie tussen WMS en robots in geautomatiseerde dc’s makkelijker te maken. Capel licht ook deze nieuwe ontwikkeling toe.  Samen met WES slaagt het bedrijf erin om snel en naadloos de workflows over het volledige spectrum van resources in het distributiecentrum onder controle te krijgen.

Miljoenen in R&D

Op de vraag of Manhattan al haar innovaties zelf ontwikkeld is het antwoord ‘ja’. Maar liefst 800 mensen werken bij de R&D poot van de technologiereus. 72 miljoen dollar wordt er jaarlijks in ontwikkeling geïnvesteerd. “We creëren dingen die er nog niet zijn. Als er bedrijven zijn die iets kunnen wat wij niet kunnen, nemen we ze over. Maar die bedrijven zijn er gewoon niet”, aldus Capel. “De behoefte om te innoveren zit in ons DNA.”

Innoveren zit in ons DNA

Het gaat goed met Manhattan, niet alleen wereldwijd, ook in de Benelux. Eerder spraken we met Henri Seroux, Senior Vice President EMEA bij Manhattan Associates die de ontwikkelingen wat dichterbij huis toelicht. ”We zijn 19 procent gegroeid. De Benelux-regio levert daar een flinke bijdrage aan. Ook merken we dat we met ons TMS steeds meer projecten realiseren.”

Active Omni

Manhattan richt zich met haar oplossingen vooral op de retail en brengt de innovatie het liefst tot in de winkel. Het managen van de voorraad, het koppelen van RFID tags aan het product al vroeg in de keten moet zorgen voor end to end tracking. Het bedrijf had dan ook een flink aantal retailklanten gevraagd om gebruikerservaringen met het Exchange publiek, ook Manhattan gebruikers, te delen.

Een nieuwe loot aan de boom is Active Omni. Een oplossingen die is bedoeld om de belofte van een goede klantervaring van de winkelende consument waar te maken. Of dat nu in de winkel, via de website of een app is. De fulfilment die erachter zit moet naadloos in elkaar overlopen vindt Manhattan. Active Omni maakt dit mogelijk. Retailorganisatie L’Occitane deelde op de gebruikersbijeenkomst in Barcelona hun verhaal en vertelde hoe de oplossing het beautymerk hielp met hun omnichannel transformatie.

Lees ook: Zo integreer je robots met een WMS

 

Reageer op dit artikel