nieuws

Blokker pakt retouren aan met BuyBay

Supply chain 1718

Blokker brengt zijn retourverwerking onder bij BuyBay. Blokker brengt zijn  online (blokker.nl) en offline (350+ winkels) activiteiten op het gebied van retourverwerking onder bij de Nederlandse start up.

Blokker pakt retouren aan met BuyBay

BuyBay, opgericht in 2014 in Amsterdam heeft slimme software ontwikkeld met algoritmes, die de optimale prijs bepaald voor retourproducten. Dat doen ze voor veel verschillende webshops. Het verkopen gaat niet via een eigen platform maar via de bestaande webshops. Nu dus ook via Blokker.

BuyBay helpt retailers, fabrikanten en distributeurs om retourproducten een nieuw leven te geven en een nieuwe eigenaar. Het bedrijf checkt elke retourzending zorgvuldig. Vervolgens zorgt slimme software voor een match met kopers en vervolgens voor een herdistributie.

 

Ook op Logistiek.nl:

Blokker: binnenkijken in het nieuwe omnichannel distributiecentrum (video)

Hoe zorg je ervoor dat het online distributieproces naadloos past in een bestaande operatie voor winkelbevoorrading? Blokker in Geldermalsen is een stap-voor-stap vernieuwingstraject opgestart en zit nu volop in de uitvoering. Gemakkelijk is het niet. Het vraagt veel denkwerk en een goede voorbereiding. Bekijk het hele artikel >>>

 

 

Expansiedrift BuyBay

In 2017 opende het bedrijf nog een nieuw warehouse in Wijchen. Maar het bedrijf heeft grotere ambities. Sleepte in 2018 de Europese subsidie Horizon 2020  ter waarde van bijna 2 miljoen euro in de wacht. Het Amsterdamse techbedrijf wil met deze financiële injectie haar portfolio van activiteiten op het gebied van retourverwerking en het wederverkopen van retourproducten verder uitbreiden binnen Europa.

 

Lees ook
Retouren e-commerce reduceren? dit zijn de oplossingen

 

Teun Kraaij, Managing Director: “We zijn hartstikke blij met Blokker. Als hun partner kunnen we nu vol waardevermeerdering leveren in de match tussen de 160.000 en 200.000 producten per jaar en hun nieuwe kopers. En dringen we samen de verspilling terug.”

Zie ook
E-fulfilment: zo pakken de grote retailers het aan

Reageer op dit artikel