nieuws

Schneider Electric gaat supply chain digitaliseren met Shippeo

Supply chain 614

Shippeo gaat Schneider Electric inzicht bieden in de realtime locatie, status en ETA van alle uitgaande leveringen. Hierdoor kan de marktleider in energiebeheerssystemen de klantervaring en efficiency verder verbeteren. 

Schneider Electric gaat supply chain digitaliseren met Shippeo
Reynald Lefebvre van Schneider Electric (links) en Lucien Besse van Shippeo

Schneider’s distributiepartners zijn met meer dan 40 procent van de totale omzet cruciaal voor de organisatie. Zij leveren de producten via winkels in praktisch alle landen van de wereld. Schneider Electric, nummer 11 in Gartner Supply Chain Top 25, zal het Shippeo platform in eerste instantie toepassen voor tracking van alle uitleveringen van de magazijnen naar distributiepartners. Zo kan het Customer Care Center snel leveringsproblemen identificeren en proactief met de partners en klanten communiceren. De totale wereldwijde supply chain-operatie van Schneider Electric bestaat uit 200 fabrieken in 46 landen en 98 distributiecentra. De 86.000 medewerkers beheren 260.000 referenties en verwerken dagelijks 150.000 orders.

Realtime en vooruitziend inzicht

De transportprestaties zullen bovendien objectief worden gemeten en gemonitord. “Klanttevredenheid en kwaliteit vormen een essentieel onderdeel van onze groeistrategie”, zegt Reynald Lefebvre, Europa Transportation Director bij Schneider Electric. “We zetten de klant voorop in onze beslissingen. Via realtime en vooruitziend inzicht kunnen we klanten geautomatiseerde meldingen over inkomende leveringen bieden, zodat zij focus kunnen houden op het runnen van hun business.”

Verbetering klantenservice en operational excellence

Lucien Besse, COO en medeoprichter van Shippeo is trots om te mogen samenwerken met Schneider. “We kijken ernaar uit hen te helpen bij het verder innoveren en digitaliseren van hun supply chain activiteiten voor maximale transparantie en service.” Shippeo helpt internationale bedrijven zoals Carrefour, Faurecia, Auchan en Leroy Merlinom om real-time logistieke data in te zetten voor betere klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 3 miljoen ladingen per jaar en werkt met vervoerders in meer dan 20 landen.

Lees ook: Shippeo zet voet op Nederlandse bodem

 

 

 

Reageer op dit artikel