nieuws

Zalando e-fulfilment service heeft honderdste klant binnen

Supply chain 745

De Duitse online kledingwinkel Zalando startte in 2017 met e-fulfilment diensten voor derden onder de naam Zalando Fulfilment Solutions (ZFS). Nu twee jaar later hebben ruim honderd bedrijven zich aangesloten bij het e-fulfilment platform in wording.

Zalando e-fulfilment service heeft honderdste klant binnen

Zalando wil de Spotiy worden op het gebied van fashion. Zalando wil dat over vijf jaar veertig procent van de consumentenomzet op de website wordt behaald via externe handelaren/merken. Dat betekent een verviervoudiging van nu.

Het bedrijf startte daarom in 2017  met e-fulfilment diensten voor derden. Nu twee kaar later hebben ruim honderd bedrijven zich aangesloten bij het e-fulfilment platform van Zalando. Dit betekent dat webinkels en modemerken die zelf weinig of geen voorraad willen aanhouden de opslag en fulfilment-activiteiten van hun producten aan het modeplatform uitbesteden.

 

E-fulfilment: dit is het dit zijn de feiten


E-fulfilment. Wie zijn de spelers, waar liggen de grootste uitdagingen en hoe kun je die aanpakken? Analyse, achtergrond en praktische oplossingen over misschien wel de snelst groeiende tak in de logistieke sector.

Zo staat het ervoor >>>

 

 

De ruim honderd bedrijven die de e-fulfilment uitbesteden aan Zalando zijn goed voor tien procent van alle items dat Zalando aanbiedt. In 2023 willen de Duitsers dit opschroeven naar veertig procent. Zalando belooft partners die zich aansluiten de mogelijkheid tot snelle internationalisering, omdat partnermerken producten aan meer klanten in meer markten kunnen aanbieden zonder eigen logistieke processen op te tuigen.

 

Zie ook
In 6 stappen naar de juiste e-fulfilment speler

 

 

Marco Scheufel, commercieel directeur ZFS: “Tegelijkertijd stelt ZFS merken in staat om hun fulfillmentkosten met vaak meer dan 25 procent te verlagen vanwege de gedeelde warehouse-infrastructuur en leveringen.”

Op dit moment wordt een derde van alle orders van het Partner Programma van Zalando (via dit programma krijgen retailers de mogelijkheid om als officiële partner hun verkoop via de site van Zalando te laten verlopen) door de e-fulfilment service van de e-tailer. In 2023 moet dit aantal worden opgeschroefd naar 70 procent, aldus Scheufel.

Lees ook
Zalando bouwt grootste en meest geautomatiseerde distributiecentrum in Nederland

Reageer op dit artikel