nieuws

Poolse retailer rolt RFID wereldwijd uit

Supply chain 548

RFID wordt gemeengoed bij de Poolse retailgroep LPP. RFID moet de logistieke operatie van het Poolse bedrijf efficiënter maken en de verkoopomzet verhogen.

Poolse retailer rolt RFID wereldwijd uit

De wereldwijde uitrol van RFID moet onder meer de productbeschikbaarheid en operationele efficiëntie verbeteren. Dat moet weer leiden tot een betere klantervaring. LPP zet RFID in in de hele distributieketen inzetten: van fabriek tot e-commerce platform en in meer dan 1.700 outlets in 23 landen.

 

Door de producten te voorzien van RFID kunnen winkelmedewerkers de producten sneller verkopen omdat ze eerder beschikbaar/verkoopklaar zijn, is de verwachting. Ook heeft het winkelpersoneel realtime inzicht in de voorraad. LPP gaat uit van een 3% verkoopplus door de techniek. Checkpoint verzorgt de implementatie.

 

Lees ook
RFID verhoogt voorraadbetrouwbaarheid America Today

 

Jacek Kujawa, vicepresident van LPP.: “Dankzij RFID kunnen wij onze klanten op maat en toegankelijkere keuzes bieden. Daarnaast biedt het ons een fantastische ondersteuning bij iedere fase van het productbeheer, van de fabriek via het distributiecentrum tot een winkelketen.” Dat LPP nu de stap zet is niet vreemd. Steeds meer retailers willen dat leveranciers overstappen op RFID.

LPP verkoopt jaarlijks zo’n 200 miljoen producten. Daarmee is het volgens eigen zeggen het grootste kledingproductie/-retailbedrijf in Centraal- en Oost-Europa. De RFID investering wordt ingezet voor vijf high fashion private labels: Reserved, Cropp, House, Mohito en Sinsay.

Reageer op dit artikel