nieuws

Bol.com als webwinkel alleen heeft geen toekomst

Supply chain 4938

Bol.com als webwinkel alleen heeft geen toekomt. Handelsplatform is de nieuwe heilige graal. Binnen twee jaar moet de ommekeer van webwinkel naar platform definitief zijn.

Bol.com als webwinkel alleen heeft geen toekomst

Platforms hebben de toekomst en bol.com moet er daar 1 van worden. Van webwinkel naar platform.  Binnen nu en twee jaar moet de transformatie van Nederlandse grootste e-commerce speler een feit zijn.

Platform bol.com

Dat zei Huub Vermeulen, algemeen directeur donderdag tijdens de afsluitende presentatie op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht. “2019 is het kanteljaar voor ons, het jaar van het platform.” Bol.com is inmiddels al een platform voor 23.000 externe handelaren. “Wij zijn winkel 23.001. Zo moeten we onszelf zien. Wij alléén als bol.com hebben geen toekomst, we moeten met de retailer in Nederland en België samenwerken.”

 

Platforms veroveren de wereld

Een mening die niet uit de lucht is gegrepen. Zes van de tien grootste bedrijven in de wereld zijn digitale platforms. Ze vormen de nieuwe heilige graal. Ze zijn de toekomst. Dat zei Rubin Ritter, ceo van Zalando eerder al op het eerste congres over de ‘platformeconomie’. De grote digitale marktplaatsen zetten de markt al op zijn kop bij hotels (Airbnb), taxi’s (Uber), muziek (Spotify), zelfgemaakte producten (Etsy), restaurants (Thuisbezorgd.nl) of reisbureaus (Booking.com). De verschuiving begint nu ook in de detailhandel waar Amazon, Zalando en Alibaba met hun enorme aanbod kopers wegtrekken bij bestaande winkels en webwinkels.

 

Lees ook
Bol.com start uitbreiding distributiecentrum in Waalwijk

 

Bol.com volgt. Bol.com heeft inmiddels al een groeiprogramma gedraaid voor vijfhonderd verkopers op de site. 1.500 verkopers volgen binnenkort. Het partnerprogramma, waar al logistieke diensten inzitten, is uitgebreid met content- en financiële diensten van derden.

 

Reageer op dit artikel