nieuws

Wat zijn waardevolle businessmodellen in servicelogistiek?

Supply chain 611

De 22e editie van de Service Logistics Summit staat dit jaar de vraag centraal: Wat zijn nu eigenlijk waardevolle en bewezen businessmodellen in de service logistiek? Onder leiding van dagvoorzitter Charles Groenhuijsen wordt op 15 november in Deventer ingezoomd op de mogelijkheden die er zijn aan de hand van verschillende inhoudelijke key note speeches en inspirerende bedrijfsbezoeken.

Wat zijn waardevolle businessmodellen in servicelogistiek?
Het havenkwartier in Deventer is dit jaar het decor van de 22e Service Logistics Summit

De inrichting van service logistieke ketens kan op vele manieren, maar welk model is nu het meest succesvol en waarom? En welke rol speelt de markt bij de keuze voor een specifiek model? Deze vragen moet de Service Logistics Summit (SLS), die dit jaar op donderdag 15 november in DokH2O in Deventer wordt gehouden, gaan beantwoorden.

Charles Groenhuijsen

Fieldtrip en best practices

Het ochtendprogramma staat in het teken van bedrijfsbezoeken. Er kan een keuze worden gemaakt uit een fieldtrip bij vier verschillende bedrijven, waaronder Gazelle. Vanaf de lunch heet dagvoorzitter Charles Groenhuijsen de bezoekers welkom bij DokH2O en het havenkwartier in Deventer. Een gevarieerd aanbod van inhoudelijke presentaties en best practices moet deelnemers voorzien van de nodige inspiratie om morgen al de opgedane kennis in te kunnen zetten in de eigen praktijk.

Supply chain transformatie van ASML

ASML heeft duizenden chipmachines over de hele wereld staan. Om die allemaal op tijd van service parts te voorzien heeft het bedrijf een complexe supply chain opgezet. Mark Bergkotte vertelt tijdens het SLS hoe ASML haar supply chain heeft getransformeerd.

 

 

 

Lees ook: Zo tilt ASML zijn service logistiek naar een hoger niveau

 

Innovatie debat

Innovatieve bedrijven zijn meer succesvol, blijkt uit recent onderzoek. Reden voor het Service Logistics Forum (SLF), die de jaarlijkse summit organiseert, dit jaar een innovatie debat te houden. “Kennis, kunde, innovatie en talent. Het zijn de vier pijlers van ons netwerk”, aldus Liselot Gerritzen, project en event manager bij het SLF. Naast visie ontwikkeling door het SLF Kernteam Service Logistiek bereidt het SLF momenteel het innovatie debat voor. Tijdens de Summit delen we opgedane ervaringen en standpunten die spelen binnen het vakgebied service logistiek. Want ook voor ons geldt: innovatieve bedrijven zijn meer succesvol.”

SLF Afstudeerprijs

Voor jong talent is ook ruimte tijdens de service logistieke dag. Tijdens de afsluiting wordt wederom de SLF Afstudeerprijs uitgereikt. Twee genomineerden, studenten die onderzoek hebben gedaan binnen de service logistiek, mogen in een pitch van vijf minuten strijden om deze prijs.

 

Bekijk de aftermovie van vorig jaar om een indruk te krijgen van het event

 

Reageer op dit artikel