nieuws

Hoe bouw je de supply chain van de toekomst?

Supply chain 606

Hoe blijven Amazon, IBM en Nike voor op supply chain gebied? Experts van deze drie supply chain grootmachten deelden tijdens een paneldiscussie op CSCMP Edge 2018 in Nashville hoe zij het supply chain spel spelen.

Hoe bouw je de supply chain van de toekomst?
David Bozeman (Amazon), Joanne Wright (IBM) en Mike Brewer (Nike) Foto: Twitter - Supplychainquarterly

Elke dag wordt elke medewerker van online retailgigant Amazon wakker, klaar om ten strijde te trekken voor zijn klanten. Dat is hoe David Bozeman, vice-president van Amazon Transportation Services, de laserachtige focus beschrijft die hij en zijn collega’s hebben op klantenservice, of zoals Bozeman het noemt, klantobsessie. Zo meldt MH&L news. “We weten dat onze klanten dingen sneller willen”, zegt Bozeman. “Ze willen bij ons bestellen, zo voorspelbaar en automatisch, net zoals het licht aan gaat als ze de kamer binnenkomen.” Om dat mogelijk te maken, maakt Amazon gebruik van machine learning-technologie om te identificeren wat zijn klanten willen en hoe ze het willen.

Bozeman (foto) was onderdeel van een keynote panel-discussie op CSCMP Edge 2018, gehouden in Nashville, Tennessee, getiteld: “Consumer Attractions: hoe iconische merken bouwen aan de supply chain van de toekomst.”

‘Machine learning geeft supply chain voorsprong’

Volgens Joanne Wright van IBM, het bedrijf dat Watson, een van de bekendste AI-platformen herbergt, is machine learning intelligente technologie die bedrijven de supply chain voorsprong geeft die ze nodig hebben om van concurrenten te winnen. “Het is belangrijk voor ons allemaal om early adopters van technologie te zijn, omdat de hele aard van de supply chain draait om het tempo van verandering,” merkt Wright op. “We kijken naar een toekomst waarin mensen sneller dan ooit situaties en scenario’s kunnen analyseren. Intelligente technologie stelt ons in staat om sneller de markt op te gaan, met de juiste oplossingen voor onze klanten.”

Lees ook: Infor zet stap naar autonome supply chain

 

Technologie omhelzen

“De snelheid van verandering is aan het versnellen”, stemt Mike Brewer, vice-president, global sourcing and manufacturing bij Nike, in. “Je moet technologie omhelzen. Je moet experimenteren en leren van de successen en mislukkingen. Onze klanten verwachten dat we innoveren.” De supply chain van Nike richt zich op duurzaamheid, legt Brewer uit. “We bestaan ​​om atleten te dienen, of ze nu professioneel of amateur zijn, en dat betekent ook dat we de omgeving waarin ze leven en de lucht die ze inademen verbeteren. Het ontwikkelen van een duurzame supply chain is niet eenvoudig, maar zodra je er een toezegging voor doet, wordt het gemakkelijker omdat je je erop concentreert en je er middelen aan besteedt.”

Bozeman: “Je moet altijd innoveren en anticiperen op de toekomstige behoeften van de klant.” Om dit te bereiken, heeft Amazon’s inspanningen op het gebied van automatisering en robotica drie hoofdgebieden behandeld: kwaliteit, snelheid en levering. En toch, voor alle aandacht die wordt besteed aan de technologie-push van Amazon (drones, magazijnrobots, AI), is het geheim van het succes van de supply chain om te concentreren op de basis. “De supply chain moet flexibel en flexibel zijn, maar tegelijkertijd moet je solide zijn op basic supply chain en operations werk.”

 

Lees ook: Koplopers nemen afstand in duurzaamheid supply chains

Reageer op dit artikel