nieuws

Modewinkels willen dit jaar nog RFID

Supply chain 641

RFID moet de standaard worden voor in de modewereld. Retailers willen dat leveranciers overstappen op het radiofrequentie identificatiesysteem.

Modewinkels willen dit jaar nog RFID

Multibrand moderetailers, zoals Van Tilburg Mode, Only for Men, Smit mode en Berden willen gebruik maken van RFID. Zij roepen daarom leveranciers op de techniek te implementeren in de logistieke keten. De retailers willen dit jaar nog starten met de implementatie van RFID in hun winkels. Die wens spraken ze uit tijdens een retailer-leverancier bijeenkomst van GS1 en Euretco.

RFID Voordelen

RFID moet zorgen voor een accurate voorraad waardoor ‘nee’-verkoop geminimaliseerd wordt en omnichannel mogelijkheden uitgebreid kunnen worden. Daarnaast kan er efficiënter gewerkt worden in de logistiek en in de winkels. RFID begint langzaam terrein te winnen in Nederland onder retailers.  Concrete cijfers zijn er niet. Bedrijven als ZARA, C&A, dat RFID verder uitrolt, en Decathlon passen de techniek al toe. De Multibrand modewinkels willen ook deze voordelen. America Today is eerder dit jaar met een RFID-proef gestart.

 

Lees ook
In 6 stappen naar de juiste handscanner

 

RFID is een wens die al langer bestaat en ook begin dit jaar nog werd uitgesproken door de winkels. Fashionretailers G-Star RAW, Giks Mode en Suitsupply wisselden tijdens een seminar in januari kennis en ervaring uit over scanners en RFID.

 

 

 

Reageer op dit artikel