nieuws

Amazon zoekt honderden ondernemers voor nieuwe bezorgdienst

Supply chain 1766

FedEx, UPS en DHL opgelet: Amazon bouwt zijn eigen last-mile-bezorgservice. Amazon lanceerde vorige week zijn nieuwe Delivery Service Partner programma. Het programma moet nieuwe netwerken en tienduizenden bezorgers opleveren.

Amazon zoekt honderden ondernemers voor nieuwe bezorgdienst

Ondernemers die een eigen lokale levering netwerk van maximaal 40 busjes, met Prime logo, opbouwen. Dat is in een notendop wat het nieuwe Delivery Service Partner programma van Amazon omvat. Ondernemers die willen instappen moeten 10.000 dollar investeren, meldt CNBC. De ondernemer krijgt de leiding  over het werven en aannemen van chauffeurs. Amazon zegt dat een jaarlijkse winst van 300.000 dollar mogelijk is.

 

Lees ook
Hoe Amazon en Walmart de last mile opschudden

 

Amazon wil kostenefficiënt groeien

Het delivery program moet een efficiënt antwoord zijn op de aanhoudende pakketgroei door de oprukkende e-commerce. Amazon vervoerde vorig jaar 5 miljard pakketten. “Dit gaat allemaal over kosteneffectieve schaalvergroting”, zegt Dave Clark, senior vice president van Amazon Worldwide Operations.

 

Amazon reveals new way to deliver more packages from CNBC.

 

Het bezorgprogramma is een volgende stap voor Amazon op weg naar een eigen bezorgdienst die begin dit jaar al werd aangekondigd. Hiermee wil Amazon zijn afhankelijkheid van dienstverleners als UPS en FedEx elimineren.

Vorige week stapte Amazon de zorgmarkt binnen door de overname van PillPack.

 

Reageer op dit artikel