nieuws

Nieuwe ketenregiesoftware e-commerce op de markt

Supply chain

Nieuwe ketenregiesoftware e-commerce op de markt

Softwareleverancier heeft Spider-i ontwikkeld. Software die webwinkels handvatten geeft om de kwaliteit van hun e-commerce activiteiten te ondersteunen en uit te breiden tot en met de last mile aan toe.

Volgens Com-Unit blijft de softwarematige ondersteuning van alle transportgerelateerde activiteiten rondom e-commerce achter in tegenstelling tot de razendsnelle groei van het aantal webshops. Reden voor het softwarebedrijf om Spider-i te ontwikkelen.

Regie

Spider-i geeft, volgens Com-Unit, webwinkels de regie over het leveringsproces van hun orders. Hierdoor zijn ze in staat zijn om ook tijdens deze ketenstap zichtbaar te blijven en duidelijk verantwoordelijkheid te nemen voor de aflevering van de online gekochte producten. Daarnaast helpt de software webshops om direct met de consument te communiceren over de aflevering van online bestelde artikelen. Verder kunnen gebruikers met Spider-i de kwaliteit van dit proces borgen en stelt de software hen in staat tot het maken van beter gefundeerde strategische keuzes over de mix aan distributiemogelijkheden. De mogelijkheden die het pakket biedt kunnen zo leiden tot een goede klanttevredenheid, een grotere kostenefficiency en beduidend meer flexibiliteit in transportaanbieders en –services.

Transport als onderdeel proces

De online platformen regelen of regisseren alles van de bestelling tot en met het klaarzetten van de gekochte artikelen, maar vervolgens neemt een pakketvervoerder de relatie met de klant gevoelsmatig over. “Dat zal niet de bedoeling zijn van de webshops die de kwaliteit van hun processen zeer serieus nemen”, stelt Anouk Zwiep, Business Development Director bij Com-Unit.
“Als je als e-commerce partij ‘excellence’ wilt leveren, dan moet je het transport zien als een onderdeel van het totale proces. En dus wil je over dat transport ook de volledige controle hebben. Zo kun je direct met de consument communiceren alsof je de zending zelf komt afleveren en die consument zelfs invloed geven op de aflevering”, aldus Zwiep.

Lees ook: Inkijkje in de last mile van De Bijenkorf

Reageer op dit artikel