nieuws

Zalando neemt belang in softwareontwikkelaar

Supply chain

Zalando neemt belang in softwareontwikkelaar

Webretailer Zalando heeft een aandeel van 20 procent genomen in softwarebedrijf Anatwine. Deze investering bespaart Zalando één tot twee jaar eigen softwareontwikkeling.

Anatwine ontwikkelt verkoopsoftware waarmee modemerken de verkoop van hun producten via partners en marktplaatsen wereldwijd kunnen regelen. Voor Zalando betekent een belang in Anatwine een strategische investering.

Besparen op ontwikkelingskosten

Zalando kan door het belang in Anatwine huidige en toekomstige brand partners helpen met het verkopen van producten via het Zalando platform. Deze investering bespaart Zalando één tot twee jaar aan eigen softwareontwikkeling. De softwareleverancier wordt voorkeurspartner van de webgigant. Zalando blijft ook gewoon met andere softwarebedrijven samenwerken. “De investering helpt ons te groeien om een wereldwijd netwerk op te bouwen in de fashion e-commerce”, aldus Chris Griffin, CEO van Anatwine over de samenwerking met Zalando.

Platform voor merken

In maart kondigde Zalando aan om de poort te openen voor derden, net als Bol.com dat in Nederland doet met een ‘verkopen via model‘. Merken kunnen zich onder hun eigen merknaam profileren op het platform van Zalando. “De merken die aangesloten zijn hebben controle over hun eigen voorraad en kunnen direct in contact komen met de klanten via ons platform”, zegt David Scheider lid van de Raad van Bestuur van Zalando.

Lees ook: Bol.com levert zwak leveranciersmanagement

Leren over E-commerce en hoe dit te verankeren in de logistieke strategie van uw bedrijf? Volg de tweedaagse Masterclass E-commerce van Logistiek Academy.

Reageer op dit artikel