nieuws

Masterclass E-commerce: van visie naar praktijk

Supply chain

Masterclass E-commerce: van visie naar praktijk

Inzicht krijgen in de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van e-commerce. Concrete actiepunten voor het verbeteren van uw logistieke processen en warehouse en de rol van transport in de laatste meters in de E-commerce supply chain. Dat maakt de tweedaagse Masterclass E-commerce van Logistiek Academy op maandag 29 juni en dinsdag 30 juni een ‘must visit’.

Logistiek Academy heeft in samenwerking met Nyenrode Universiteit een gevarieerd inhoudelijk programma samengesteld met topsprekers, speciaal voor de logistiek professional die meer wil weten over e-commerce en de invloed op de logistieke operatie.

Behoefte aan kennis en rolmodellen

E-commerce er even bij doen. Het lijkt zo simpel, maar vergt nieuwe inzichten en een andere manier van werken. Er is behoefte aan meer kennis en rolmodellen. Dat is de reden om een masterclass te organiseren om (logistiek) managers die te maken hebben met e-commerce, inhoudelijk bij te praten over dit onderwerp.

Trends en ontwikkelingen

Op dag één van de masterclass, maandag 29 juni, trapt Jeroen van den Berg af met het geven van de laatste inzichten over de trends en ontwikkelingen die er zijn op het gebied van e-commerce, gevolgd door Mike Hoogveld. Hij is promovendus en doet wetenschappelijk onderzoek naar de succesfactoren van multichannel management.

Op dag twee van de masterclass komen de hoogleraren Kees Jan Roodbergen (RUG) en Piet Klapwijk (Nyenrode) aan het woord. Zij delen hun kennis en visie over respectievelijk voorraadbeheer en de last mile in de e-commerce supply chain.

Praktijkcases

Tijdens de masterclass staat de theorie centraal. Praktische inzichten versterken de opgedane kennis en daarom komen er maar liefst twee praktijkcases aan bod. Steven Kersbergen, algemeen directeur van Fulfilment Solutions licht de keuze van vergaande robotisering in hun warehouse toe. Als één van de eerste bedrijven in Nederland heeft de E-fulfilment dienstverlener een automatisch opslagsysteem in gebruik genomen. Kersbergen deelt zijn ervaringen. Wat levert deze investering nu eigenlijk op?

Inkijkje De Bijenkorf

Op dag twee maken Esther Vrolijk en Nelleke Steendam, beide werkzaam in het e-commerce team van De Bijenkorf hun opwachting. Ze geven een inkijkje in welke e-commerce uitdagingen De Bijenkorf zoal heeft en gaan dieper in op de last mile.

Meer informatie en aanmelden op de speciale website voor de Masterclass E-commerce.

Reageer op dit artikel