nieuws

Modeketen Forever 21 krijgt tool om assortiment te optimaliseren

Supply chain

Modeketen Forever 21 krijgt tool om assortiment te optimaliseren

Forever 21 verwacht de komende drie jaar zeshonderd nieuwe winkels te openen. Voor het voorspellen van de vraag naar specifieke items in fysieke winkels en webshops heeft het bedrijf nieuwe supply chain-software aangeschaft. Deze houdt rekening met kosten, productierestricties en SKU’s.

De Amerikaanse fashionretailer heeft gekozen voor de Oracle Retail Merchandise Planning- en Optimization van leverancier Oracle. “Deze oplossing geeft ons een goed beeld van waar het assortiment ons heen leidt”, vertelt Robert Kim van Forever 21. “Inzicht in de prestaties in het verleden per segment en een overzicht van kleurpopulariteit en modekenmerken is op zichzelf al een enorme stap voorwaarts.”

Supply chain-restricties

De software biedt vooral ondersteuning voor de inkopers van Forever 21. Die krijgen beter inzicht in de vraag naar specifieke items, uitgesplitst naar kleur, stijl en maat. Daarbij wordt rekening gehouden met supply chain-restricties zoals het aantal SKU’s, productvervaardigingseisen en de totale kosten om een product te produceren en bij de consument te krijgen. “Naarmate we we de oplossing gebruiken, verwachten we meer inzicht te verkrijgen en onze klanten een nog beter productassoritment te kunnen bieden.”

Vestiging Kalverstraat

Forever 21 heeft fysieke winkels in 43 landen en heeft flinke groeiplannen. De komende drie jaar verwacht het wereldwijd zeshonderd nieuwe winkels te openen. In Nederland heeft het bedrijf sinds vorig jaar een vestiging aan de Kalverstraat in Amsterdam. In de Verenigde Staten is het bedrijf de vijfde grootste winkelketen. Webshops heeft het bedrijf zowel in eigen beheer (corporate) als samen met franchisenemers en joint venture-partners.

Reageer op dit artikel