nieuws

E-commerce masterclass biedt concrete actiepunten

Supply chain

E-commerce masterclass biedt concrete actiepunten

Logistiek organiseert samen met Universiteit Nyenrode in december voor de tweede keer een tweedaagse masterclass over e-commerce. Welke impact heeft e-commerce op de logistiek en hoe spring ik daar als logistiek professionals op in?

Deelnemers aan de masterclass worden op 17 en 18 december voorzien van concrete actiepunten voor en belangrijke inzichten in het innoveren van hun e-fulfillment warehouse. U leert hoe u e-commerce optimaal kunt integreren in het logistieke proces van uw bedrijf.

Strategie en marketing

Vier sprekers gaan tijdens de masterclass dieper in op de factoren van belang zijn voor het bepalen en uitvoeren van de supply chain strategie. Zo gaat Hans van Grieken, Vice President Business Innovation bij Capgemini, nader in op nieuwe technologieën zoals sensor-netwerken, big data en 3D prints. Hij legt uit dat deze technologieën mogelijk een ontwrichtende uitwerking hebben op de bestaande supply chain.
Prof. John Koster komt namens Nyenrode de marketingkant belichten. De adviestrajecten die Koster uitvoert hebben veelal te maken met de ‘buitenkant’ van de onderneming: klanten, markten, distributieketen, toeleveranciers, supply chain, concurrenten, omgevingsinvloeden. Hij heeft voor vele grote bedrijven adviestrajecten en management workshops verzorgd. Koster heeft een bijzondere interesse in dienstenmarketing en B-to-B marketing.

Warehousing en transport

Van de Rijksuniversiteit Groningen is prof. Kees Jan Roodbergen gevraagd om zijn licht te laten schijnen op de aspecten orderpicken en voorraadbeheer, dus met name het interne proces. Welke producten houd je in welke hoeveelheden op voorraad op welke locatie of bij welke partner? Hoe organiseer je het orderverzamelen het beste voor e-commerce operaties? Wat is de invloed van multichannel strategieën op vooraadbeheer en orderverzamelen?

De externe logistiek komt aan bod tijdens een college van prof. Tom van Woensel van de Technische Universiteit Eindhoven. Hij presenteert het effectief en efficiënt managen van transport en distributie in de laatste meters in de e-commerce supply chain. Verder maakt hij een uitstapje naar steden als Beijing en Rio de Janeiro, waarbij pijnpunten en mogelijke oplossingen worden aangegeven.

Case e-dc wehkamp.nl

Daarnaast komt een interessante case study aan bod, waarin Andries van Daalen, programmadirecteur van RFS Holland Holding, de bouw van het grootste, geautomatiseerde e-commerce dc uit de doeken doet, het dc dat wehkamp.nl aan het bouwen is in Zwolle. De achtergrond, de gemaakte keuzes daarin en de voortgang komen uitgebreid aan bod.

Lees meer over de bouw van het dc in Zwolle.

Klik hier voor meer info en aanmelden.

Reageer op dit artikel