blog

Scholieren.tv….

Supply chain

Wij Nederlanders zijn koploper in Europa als het gaat om internetgebruik. Nog niet zo lang geleden had Nederland nog een andere koppositie in Europa. Misschien was u het alweer vergeten, maar dat was op het gebied van logistiek.

Scholieren.tv….
Scholieren.tv, blog door Ad Toet (Nederland =s Logistiek)

Meer dan 90 procent van alle Nederlanders heeft een internetaansluiting in huis. Wij Nederlanders zijn koploper in Europa als het gaat om gebruik van de digitale snelweg.  

 

Nog niet zo lang geleden had Nederland nog een koppositie in Europa. Misschien was u het alweer vergeten. Wij waren het ‘logistieke land’ en stonden alom bekend om ons innovatief logistiek denken en dominantie in het internationaal wegtransport. Deze positie zijn we jammer genoeg al een tijdje kwijt. Daar moeten we wat aan doen. Maar waar moet je dan beginnen?

 

Jongeren bereiken

Om te beginnen bij de jongeren, want zij zijn immers onze toekomst. Jongeren moeten weer warmlopen voor een studie en baan in de logistiek. En hoe kunnen wij deze grote groep zo efficiënt mogelijk bereiken? Ik heb het antwoord reeds gegeven: internet

 

Onderscheiden

Het domein van het world wide web neemt een steeds prominentere plaats in in ons alledaagse leven. Met name onder jongeren zien we ieder jaar een stijging in het mediagebruik van internet. Tijdschriften en kranten zijn uit, online media is in. Steeds meer bedrijven spelen hier op in. Maar als elke onderneming nieuwe klanten wil winnen via het internet, hoe kun je je dan nog onderscheiden van de rest?

 

Het web begint steeds meer op een doolhof te lijken. Om geïnteresseerden naar je website te trekken, moet je tegenwoordig heel wat uit de kast halen. Een van de websites die in deze taak zeker geslaagd is en veel bekijks trekt, is http://www.scholieren.tv/een op jeugd gerichte website waarop instellingen en bedrijven promotiefilmpjes plaatsen om jongeren te interesseren voor een studie in een bepaalde beroepssector. Meer dan 10.000 keer per dag worden de filmpjes bekeken. Het is een van de meest populaire websites onder jongeren die op zoek zijn naar een toekomstige studie.

 

Filmpjes
Voor de Stichting Nederland is Logistiek reden om in het kader van de doelgroep HAVO en VWO scholieren, een samenwerking aan te gaan met scholieren.tv. Samen met Mars Nederland en Stage Entertainment (Joop van den Ende) zijn twee filmpjes geproduceerd die met bijzondere voorbeelden logistiek presenteren als de kunst van slim organiseren. Want logistiek gaat verder dan alleen transport.

 

Logistiek is overal om ons heen en maakt een primair onderdeel uit van ieder bedrijf. Met deze aansprekende voorbeelden willen wij jongeren een ander beeld van logistiek geven en hen prikkelen om eens een kijkje te nemen in de vele studiemogelijkheden die de logistieke sector te bieden heeft.

 

De filmpjes staan eind april online en zijn ondermeer te zien op http://www.scholieren.tv/ of op www.nederlandislogistiek.nl .  

 

 

Reageer op dit artikel