artikel

Is het productiviteitsprobleem op te lossen met innovatie?

Supply chain 1109

Bedrijven schreeuwen om goede, productieve mensen die de juiste beslissingen weten te nemen op het juiste moment. Vind ze maar eens. Onderschatten we de mogelijkheden van software niet? Volgens Infor kunnen systemen meer invloed uitoefenen op hoe mensen werken en hoe beslissingen worden genomen, dan wij denken.  

Is het productiviteitsprobleem op te lossen met innovatie?
Infor's ceo Charles Phillips tijdens het gebruikersevent Inspire in Amsterdam

Ondanks de technologische vooruitgang in het afgelopen decennium is de productiviteit in Europa en de VS maar met een magere 8 procent toegenomen. Je kunt dan twee dingen doen. Meer goede mensen zien te krijgen, wat in deze tijd niet aannemelijk is, of de mensen productiever maken. “De definitie van werk verandert, waarbij technologie en automatisering snel gaan”, aldus Charles Phillips, CEO van Infor in zijn key note tijdens het Europese gebruikersevent van Infor, genaamd Inspire, dat onlangs werd gehouden in Amsterdam. “De vraag is of je mensen productiever kunt maken door software anders te ontwerpen, zodat medewerkers complexere taken aankunnen. Je kunt ook repeterend werk wegnemen door juist dit te automatiseren.”

Niet langer in silo’s denken maar meer holistisch gaan kijken

Data, systemen én mensen verbinden

Omdat Infor door hun software dagelijks in contact staat met meer dan 100 miljoen gebruikers, denkt het bedrijf te weten hoe mensen invloed hebben op het werk, hoe productief ze zijn en waar ze behoefte aan hebben. “Het is niet alleen een user experience probleem, je moet kijken naar de totaliteit van hoe mensen elke dag werken”, aldus Phillips. Infor heeft een zogenoemde Business Graph, zie afbeelding, gemaakt die laat zien hoe Infor in staat is om alles met elkaar te verbinden. Niet alleen data en systemen maar ook de mens via Infor’s HR-oplossing HCM. Phillips: “We moeten niet langer in silo’s denken maar meer holistisch gaan kijken.”

 

Voorspellende intelligentie

De artificial intelligence tool van Infor: Coleman, maakt het mogelijk om alles met elkaar te laten interageren. Door machine learning is er veel meer mogelijk en dat kan volgens Infor ook verandering brengen in supply chains. Met de supply chain netwerk software Infor Nexus, voorheen GT Nexus, gekoppeld aan Coleman en IoT ontstaat een soort supermachine die veelbelovend is. Het stelt Infor in staat om een intelligent supply chain netwerk op te zetten voor haar klanten, die zelf beslissingen kan nemen en een autonome supply chain zou kunnen ondersteunen.

 

Lees ook: GT Nexus wordt Infor Nexus en biedt meer intelligentie voor supply chains

 

Infor Nexus is de eerste oplossing die dit alles koppelt tot een end-to-end supply chain netwerk. Naast realtime inzicht biedt de oplossing ook voorspellende intelligentie. Dit is waar het in de toekomst naartoe gaat, blijkt uit recent onderzoek. “Supply chain-organisaties moeten zich richten op het opnieuw uitvinden van hun operationele modellen om silo’s te doorbreken, end-to-end visibility te bieden en een flexibel en probleemloos werkend samenwerkingsmodel te creëren”, zegt Mohammed Hajibashi, Global Supply Chain Lead Products Industries bij adviesorganisatie Accenture, in zijn rapport Reinventing the supply chain with AI. “Nieuwe databronnen en geavanceerde analytics maken dit mogelijk. Door gebruik te maken van AI kunnen bedrijven grote en diverse datasets verwerken om beter inzicht in de supply chain te bieden.”

Rijke inzichten en voorspellende analyses

Infor Nexus, dat onder meer Heineken en Amazon als klant heeft, ontsluit gegevens die eens verscholen zaten in organisatorische silo’s en maakt deze zichtbaar. Het biedt de gebruiker één versie van de waarheid omdat iedereen dezelfde informatie gebruikt. Infor Coleman AI past machine learning toe op bijvoorbeeld vraag-, aanbod- en kapitaalstromen. Dit levert rijke inzichten en voorspellende analyses op. Hierdoor kunnen gebruikers betere beslissingen nemen. Infor is momenteel met de eerste klanten deze nieuwe mogelijkheden aan het testen.

Lees ook: Groei Infor noopt tot uitbreiding partnerbase

Reageer op dit artikel