Freshrecruitment
Online supermarkt Crisp naar CTPark Amsterdam City
Online supermarkt Crisp brengt haar logistieke, distributie- en inpakactiviteiten volgend jaar samen in de meerlaagse last-mile stadshub CTPark Amsterdam City.

Online supermarkt Crisp brengt haar logistieke, distributie- en inpakactiviteiten volgend jaar samen in de meerlaagse last-mile stadshub CTPark Amsterdam City.

Onlinesupermarkt Picnic biedt klanten nu ook Coca-Cola uit Tsjechië en Nutella uit Polen aan. Wat betekent dat voor de logistiek?

Klanten van Picnic kunnen voortaan pas bestellen vanaf 45 euro. Hiermee wil Picnic het aantal legere kratjes verminderen en de vulgraad optimaliseren.

Albert Heijn bespaart jaarlijks ruim 200 vrachtwagens door kip in zakken te verpakken in plaats van bakken. Deze slimmere verpakking levert niet alleen een forse plasticreductie op, maar zorgt ook voor een efficiëntere logistieke keten.

De directie van supermarkt Jumbo gaat op de schop. Supply chain-directeur Karel de Jong vertrekt na 25 jaar bij de supermarktorganisatie. Hij wordt opgevolgd door de huidige Superunie-ceo Boudewijn van den Brand, die in een nieuwe, gecombineerde rol de leiding krijgt over zowel supply chain als sales.

De Tsjechische Rohlik Group, een belangrijke internationale concurrent van Picnic, heeft 'het meest geavanceerde fulfilmentcentrum ter wereld' geopend. Bijzonder is de lastmile-oplossing die bestellingen sorteert op basis van bezorgroutes.

Supermarktketen Vomar heeft Edwin Wit aangewezen als de nieuwe operationeel directeur.

Werkgeversvereniging E-commerce Nederland (VEN), waar Picnic, Crisp en Flink onder vallen, krijgt dispensatie van de cao Levensmiddelenbedrijf. Zij verschillen volgens het ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid genoeg van gewone supermarkten om een eigen cao te mogen hanteren.

Jumbo is gestart met 'Route 2025', de herstructurering van de bezorgorganisatie. Dit verandert er op de hubs en op het hoofdkantoor in Veghel.

Supermarkt Spar gaat pakketwanden neerzetten in samenwerking met verschillende postbedrijven. Ondernemers kunnen zelf kiezen van welke vervoerders ze diensten aanbieden.