L’Ortye via BDO Executive Search & Interim
Nespresso kiest Bol als extra verkoopkanaal koffiecupjes
Nespresso biedt zijn koffiecups voor het eerst via een externe partij aan. In de webwinkel van Bol heeft het koffiemerk nu een eigen shop-in-shop.
Nespresso biedt zijn koffiecups voor het eerst via een externe partij aan. In de webwinkel van Bol heeft het koffiemerk nu een eigen shop-in-shop.
Het is onacceptabel dat de overheid de regels rond verduurzaming van transport en de invoering van de zero-emissiezones telkens ter discussie stelt.
Just Eat Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, schrapt 175 banen in Amsterdam en Enschede. Door de opkomst van automatisering en artificial intelligence is er minder handmatig werk nodig.
Elektrificatie van het wagenpark is een must voor een grote partij als Lekkerland Nederland. Tegelijkertijd stuit de groothandel in food op de grenzen van het stroomnet en op regelgeving die volgens John van den Berg, directeur operations, wankelt.
JBT Marel heeft een nieuw global dc geopend in Eindhoven. Het volledig klimaatneutrale warehouse vormt voortaan het mondiale knooppunt voor de distributie van reserveonderdelen. Daarmee brengt JBT Marel de voorraden terug van vier verschillende locaties - waaronder Boxmeer en Denemarken - naar één centraal punt in Nederland. Het centrum wordt volledig aangestuurd door SAP en maakt gebruik van geautomatiseerde systemen zoals AutoStore.
Jumbo reorganiseert zijn hubstructuur voor online bezorgingen. Dat blijkt uit een interne e-mail die door het hoofdkantoor is verstuurd aan teamleiders op de bezorghubs en een gesprek met een ervaren bezorger van een van de hubs.
Supermarktketens zoals Jumbo, Albert Heijn en Picnic hebben aangekondigd geen boodschappen te bezorgen in de omgeving van het World Forum in Den Haag tijdens de dagen rondom de NAVO-top. De bezorgingen worden stopgezet in verband met de verwachte verkeersoverlast door de afsluiting van de A44 en andere verkeersmaatregelen in de regio.
Onlinesupermarkt Picnic heeft in het Duitse Oberhausen het grootste volledig geautomatiseerde e-food warehouse van Europa geopend. Met een investering van 150 miljoen euro wil het Nederlandse bedrijf de efficiëntie en duurzaamheid van online boodschappen doen naar een nieuw niveau tillen.
Agf-handelaar Smeding schrapt tientallen banen in Friesland. Dat is het gevolg van een verhuizing om het bedrijf dichter bij een grote klant, groente- en fruitimporteur Everest Fresh in Gelderland, te vestigen.
Stadslogistiek wordt steeds complexer, vooral in dichtslibbende binnensteden. Daarnaast worden de logistieke kosten voor horecaondernemers een steeds grotere last, terwijl deze vaak verborgen blijven in de verkoopprijzen. De verschuiving naar elektrische voertuigen biedt mogelijkheden voor verduurzaming, maar roept ook nieuwe knelpunten op. De grootste uitdaging blijft echter de transparantie in de keten, aldus Kim van der Es van horecaonderneming Crazy Holding.