Thetford B.V.
Nog 2 batterij-importeurs bestraft voor kartel
Nog twee bedrijven hebben boetes opgelegd gekregen voor verboden prijsafspraken over tractiebatterijen voor heftrucks. Zij moeten samen bijna 1,5 miljoen betalen.
Nog twee bedrijven hebben boetes opgelegd gekregen voor verboden prijsafspraken over tractiebatterijen voor heftrucks. Zij moeten samen bijna 1,5 miljoen betalen.
Vier importeurs van tractiebatterijen voor heftrucks zijn beboet voor een bedrag van in totaal ruim 16 miljoen euro. De boete is opgelegd door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De tractiebatterijen importeurs zijn bestraft omdat ze met de BMWT, die het kartel faciliteerde, verboden afspraken hebben gemaakt over een 'loodtoeslag' in de periode 2004 en 2013.
Twee verschillende vragen kwamen aan bod tijdens het seminar van het Material Handling Forum, vorige week op de VU in Amsterdam. Beide keren klonk een ...
Wetenschap, industrie en logistiek komen volgende week donderdag bij elkaar om te praten over material handling vanuit duurzaamheidsperspectief. Prof. ...
Batterijen zijn nauwelijks groen te noemen. Het slim omgaan met batterijen en op die manier energie besparen is dat natuurlijk wel. En dat laatste is precies wat Celectric doet.
Batterijenleverancier Celectric in Harderwijk - voorheen Deta - zoekt expansie over de grens. Jörg Wenzel is aangetrokken als nieuwe commercieel directeur voor Europa. Zijn taak is het om bedrijven te acquireren en samenwerkingsverbanden te sluiten. Celectric wil zich internationaal profileren als een totaalaanbieder van energieproducten voor de logistieke sector.
DETA Batterijen uit Harderwijk zet met ingang van 1 januari 2009 haar activiteiten voort onder de naam Celectric. De producten die onder Deta in de Benelux werden verkocht zullen onder de labels Sunlight (tractie- en stationaire batterijen), Banner en Dryve (startbatterijen) verkocht gaan worden.