nieuws

Lamberink anticipeert op groei met nieuw TMS en WMS

Logistieke dienstverlening 315

Logistiek dienstverlener Lamberink Logistiek verwacht dat de groeilijn die is ingezet nog verder zal doortrekken. Om te kunnen blijven voldoen aan de klantwensen was het bedrijf toe aan een nieuw TMS en WMS. De softwareoplossing van Boltrics bleek goed aan te sluiten bij de eisen en wensen. 

Lamberink anticipeert op groei met nieuw TMS en WMS

Lamberink richt zich met name op geconditioneerde goederen. Hierbij zijn houdbaarheidsdata en specifieke productgegevens van groot belang. Daarom was een systeem gewenst dat hier realtime up-to-date informatie over kon verschaffen. De klant verwacht hetzelfde. Tot op heden had de logistiek dienstverlener echter nog geen systeem dat hiertoe de mogelijkheid bood. Met het oog op de toekomst werd dit steeds wenselijker.

Directeur-eigenaar Gerrit Lamberink: “Het is mooi dat we de afgelopen jaren een stijgende lijn hebben laten zien. We beschikken over 4.200m2 warehouse in Hardenberg en de werkzaamheden nemen toe. We willen de klanten optimaal blijven bedienen, dus zagen wij meerwaarde in het investeren in een nieuw systeem. Automatisering voorkomt herhaaldelijk werk en kan de kans op menselijke fouten aanzienlijk reduceren. Daarnaast hoeven we niet continu klantvragen te beantwoorden, want door EDI en het webportaal zijn zij altijd op de hoogte. Boltrics heeft ons uitstekend geholpen onze processen af te stemmen met hun systeem en zo kunnen wij verder richting de toekomst.”

Realtime informatie en communicatievoordelen

Het WMS van Boltrics zorgt mede door de RF scanning module ervoor dat realtime informatie over de voorraad voorhanden is. Het TMS helpt de organisatie bij alle transport activiteiten, zoals de routeplanning. Door middel van de EDI-connector wordt er moeiteloos digitaal gecommuniceerd met het systeem van opdrachtgevers. Communicatievoordelen worden ook behaald met het webportaal. Hiermee geeft Lamberink klanten inzicht in verkoopbare voorraad in het warehouse, de status van transport of de laatst geleverde THT. Dit scheelt de klant tijd om vragen te stellen en andersom scheelt het tijd deze te beantwoorden. Zo werkt Lamberink een stuk efficiënter en kan er weer op de groei worden gericht.

Reageer op dit artikel