nieuws

Raymond Riemen (Broekman): ‘Leuk als het lastig wordt’

Logistieke dienstverlening 2465

Raymond Riemen (Broekman): ‘Leuk als het lastig wordt’

Broekman Logistics transporteerde vanaf de eigen Breakbulk Terminal in de Waalhaven een Liebherr kraan van meer dan 50 meter hoog en 700 ton zwaar naar de APM-terminal op de Tweede Maasvlakte. Een complexe klus waarover Raymond Riemen, CEO van Broekman, in het juni-nummer van Logistiek Magazine zegt: ‘Voor ons wordt het leuk als het lastig is’.

De bewuste kraan is als bouwpakket aangekomen per zeeschip en is vervolgens op een terrein van 10.000 vierkante meter  in 9 weken tijd op de terminal van Broekman Project Services opgebouwd. De kraan is uiteindelijk afgelopen donderdag en vrijdag in twee fases verplaatst. Afgelopen donderdag is de kraan naar de kade gereden. Een dag later is het gevaarte vanaf de kade op ponton naar de APMT-terminal op de Tweede Maasvlakte gevaren.

Broekman: Focus op niche markten

In het vorige week verschenen juni-nummer van Logistiek Magazine vertelt Broekman Logistics CEO Raymond Riemen waarom zijn bedrijf bij uitstek goed is in dit soort klussen en de wijze waarop hij het bedrijf in de afgelopen jaren uitbouwde tot een volwaardige logistiek dienstverlener die zich met name richt op supply chains binnen niche markten. “Wij pakken juist die niche-activiteiten op waar anderen hun vingers niet aan willen branden want met name in dit marktsegment valt veel marge te halen voor een middelgrote speler als Broekman”, zegt de voormalig Havenman van het Jaar, in het interview met Logistiek Magazine.

Marktleider in verpakte gevaarlijke stoffen

Volgens Riemen is Broekman, nummer 48 in de top 100 logistiek dienstverleners, vooral in de niches gedoken die voor de recht-toe-recht aan expediteurs als DHL en Kuehne + Nagel lastig in te vullen zijn. Denk bijvoorbeeld aan verpakte gevaarlijke stoffen (waar Broekman in Nederland inmiddels marktleider is, red.) graafmachines, afbouw en machineonderdelen en later ook veel zware producten aan de breakbulk kant. “Die richting zijn we sindsdien heel nadrukkelijk uitgegaan door elke keer op zoek te gaan naar niches, die aan te pakken en vervolgens verder uit te bouwen door daarbinnen te kijken of er familiebedrijven zijn die geschikt zijn voor een overname. We hebben dus zowel autonoom groei doorgemaakt alsmede groei door overnames.”

Visie op innovaties

Lees meer in het juni-nummer van Logistiek Magazine over hoe Raymond Riemen Broekman Logistics dankzij onder meer tal van overnames transformeerde van automotive dienstverlener naar een allround logistiek dienstverlener, zijn visie op innovaties als 3D-printing en wat zijn persoonlijke drijfveren zijn. Nog geen abonnee? Bekijk de optie

Reageer op dit artikel