nieuws

‘Eerlijkste’ telefoonmerk vereenvoudigt logistiek

Logistieke dienstverlening

Telefoonmerk Fairphone heeft zijn Europese distributieactiviteiten bij Rhenus in Son ondergebracht. De operatie gaat verder dan alleen in- en outbound.

‘Eerlijkste’ telefoonmerk vereenvoudigt logistiek

Na het succes van de Fairphone 1 (60.000 verkocht) kwam afgelopen zomer de Fairphone 2 op de markt. Inmiddels hebben ruim 35.000 mensen zich aangemeld en betaald voor de telefoon.

Logistieke problemen

Het succes had ook hier en keerzijde: de logistieke operatie begon te kraken. De interne logistieke operatie en software waren onvoldoende in staat om het volume en de logistieke complexiteit het hoofd te bieden.

Logistiek dienstverlener

Reden voor Fairphone om zijn operatie te versimpelen. Het telefoonbedrijf heeft gekozen voor 1 logistiek dienstverlener. Rhenus kreeg de deal. Vanuit het dc in Son en Breugel verzorgt de logistiek dienstverlener sinds november 2015 de logistieke operatie voor het telecombedrijf. De deal  is omvangrijker dan het in elkaar zetten en de verwerking van de telefoons.

Lees het hele artikel in Logistiek Magazine van mart.

Nog geen abonnee? Bekijk de opties.

Reageer op dit artikel