nieuws

Logistieke aanpassingen kunnen V&D niet redden

Logistieke dienstverlening

Logistieke aanpassingen kunnen V&D niet redden

V&D heeft afgelopen jaar zijn logistiek flink op de schop gegooid om kosten te besparen. Tevergeefs. De directie van V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd.

De rechtbank in Amsterdam heeft dat uitstel verleend en twee bewindvoerders aangesteld. Het bedrijf zegt in een verklaring dat het de afgelopen maanden is geconfronteerd met een aantal incidenten en onvoorziene omstandigheden. Zo zou de warme winter tot slechte verkoop leiden waardoor het bedrijf acute liquiditeitsprobleem heeft, stelt Edwin van Wijk, woordvoerder V&D tegenover NOS.nl. De eigenaar (Sun Capital) wil niet langer bijspringen.

Logistieke aanpassingen

De recente problemen komen niet geheel als een verrassing. V&D zit al langer in zwaar weer. Om de kosten te drukken, gooide het warenhuis eerder dit jaar zijn logistieke aanpak om. V&D besteedde alle logistiek uit.

Distributie G. Snel

G.SNEL Logistics in Woerden is per 1 juni verantwoordelijk voor de distributieactiviteiten naar de winkels. Het online deel wordt overgedragen aan CB in Helmond. De logistiek dienstverlener wordt vanaf 1 februari 2016 de nieuwe partner van V&D voor de logistieke diensten van de e-commerce activiteiten.

E-commerce CB

De vraag is of die tijd V&D en CB gegeven is. De woordvoerder hoopt dat de winkels open kunnen blijven tot minimaal eind dit jaar. De webshop is inmiddels niet meer toegankelijk. Consumenten die al hebben besteld en betaald, krijgen hun producten uitgeleverd, aldus de woordvoerder.

Vertrek directeur supply chain

Theo Heemskerk, directeur supply chain van V&D stapte vorige maand na tien jaar op.  De uitdaging bij V&D, mede door de vele directiewisselingen en strubbelingen, is verdwenen, geeft hij als reden op voor zijn overstap naar Edco.

Reageer op dit artikel